ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 28.06.2009, 19:10
راهپیمایی هزاران ایرانی در شهر کلن آلمان










قطعنامه راه پیمائی و گردهم آئی ایرانیان
در ۲۷ ژوئن ۲۰۰۹ در کلن، آلمان

جنبش گسترده و مسالمت آمیز مردم ایران برای احقاق حقوق شهروندی شان، بدنبال تقلب بزرگ و دزدی آرای مردم و تحمیل یک رئیس جمهور قانون شکن، رژیم را لرزاند و سراسر ایران را بیدار کرد. این اعتراض مسالمت آمیز مدنی تا بحال با دستور ولی فقیه و تهاجم نیروهای نظامی و بسیج و اوباشان لباس شخصی به خشن ترین شکل به خون کشیده شده است.

به رغم این سرکوب وحشیانه و حکومت پادگانی در خیابانها، صدای اعتراض مردم در شهرها، دانشگاهها، مدارس، ادارات و کارخانه ها ادامه دارد. مردم اکنون نه تنها برای احقاق حقوق و خواسته های آزادیخواهانه خود، بلکه به احترام جانهای شریف و خونهای پاکی که از دست رفته و ریخته شده اند، مجروح و آسیب دیده اما بیدار، مصمم و با پایداری، نیروهای خود را برای روزها و فرصتهائی که در پیش است تدارک و بازسازی می کنند. میلیونها تن از شهروندان آگاه، خون و جان نداها را فراموش نخواهند کرد و به صف آرائی های جدید و اشکال همبستگی و سازماندهی متناسب با مرحله جدید شیوه های سرکوب دولت قانون شکن می اندیشند و روی می آورند. ایران و ایرانی بپاخاسته و سرودخوانان و همبسته "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با دیکتاتور" را بر زبانها جاری کرده اند.

ایرانیان در روزهای اخیر در سراسر دنیا به پشتیبانی از اعتراضات مدنی و جنبش سرتاسری گسترده هم میهنانشان در ایران، که با پرچم انتخابات ازاد به حرکت درآمده اند، برخاسته اند.

ما امروز متحدانه همراه با مردم ایران خواسته های زیر را مورد تاکید قرار میدهیم:

- دولت دروغگو و قانون شکن احمدی نژاد از جانب دولتها و نهادهای بین المللی برسمیت شناخته نشود.

- ما از مردم آلمان و سراسر جهان می‌خواهیم که با اعتراضات خود از ولی فقیه (خامنه‌ای)، که عامل اصلی کشتار و سرکوب خونین مردم ایران است، بخواهند که به این جنایات پایان دهد.

- در سریعترین وقت، به اجتماعات مسالمت آمیز و اعتراضات مدنی مردم در ایران مجوز رسمی داده شود و از دخالت و تحریک نیروهای نظامی، بخصوص بسیج و اوباشان لباس شخصی جلوگیری شود.

- انتخابات آزاد با نظارت مجامع بین المللی، برای تضمین آراء آزاد مردم و ایجاد فضای آرامش و مسالمت در میهنمان برگزار گردد.

- کلیه مجروحین حوادث روزهای اخیر بدون آزار و تعقیب مورد مداوا قرار گرفته و از خانواده های جانباختگان مطابق حقوق بین الملل دلجوئی گردد.

- کلیه زندانیان سیاسی و منجمله بازداشت شدگان روزهای اخیر بدون محاکمه و بسرعت آزاد گردند. به آزار و شکنحه مردمی که در تظاهرات خیابانی اخیر دستگیر شده‌اند و نیز به شوهای تلویزیونی که با هدف اقرار گرفتن از زندانیان تدارک می‌گردند، پایان داده شود.

- به حضور نظامی نیروها در خیابانها و اماکن عمومی خاتمه داده شود.

- به تحریکات صدا و سیما و روزنامه کیهان پایان داده شده و صدا و سیما در خدمت همه شهروندان قرار گیرند. به سانسور رسانه ها، مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی پایان داده شود.