ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 21.06.2009, 8:36
دستکم ۱۹ تن کشته در روز شنبه

رادیو فردا - شبکه تلويزيونی «سی ان ان» در گزارشی اعلام کرد دستکم ۱۹ تن در جريان ناآرامی های روز شنبه در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری در تهران کشته شده‌اند. شبکه «سی ان ان» شمار تلفات درگيری‌ها در تهران را به نقل از منابعی در بيمارستان ها اعلام کرده و در ادامه می افزايد گزارش های تاييد نشده حاکی از مرگ ۱۵۰ نفر در هفتمين روز اعتراض ها به نتيجه انتخابات است.

جمهوری اسلامی، دفاتر خبرگزاری های بين المللی در ايران را از انتشار گزارش های دقيق درباره درگيری ها و تلفات آن، برحذر داشته است.

به گزارش «سی ان ان» هزاران معترض در تهران روز شنبه به حوالی ميدان انقلاب رفتند و با مقابله نيروهای امنيتی و انتظامی مواجه شدند.
نيروهای پليس در اين رويارويی از گاز اشک آور، باتوم و جريان آب فشار قوی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.
شبکه تلويزيونی «بی بی سی» نيز در گزارشی تلويزيونی اعلام کرد چند ساعت پس از درگيری، پليس به سوی مردم «شليک مستقيم» کرده است.
تظاهرات در اعتراض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ايران، روز شنبه علاوه بر تهران در ديگر شهرها مانند اصفهان، رشت و شيراز نيز برگزار شد.

تظاهرات روز شنبه به دعوت ميرحسين موسوی بود و اين نامزد انتخابات رياست جمهوری همزمان با درگيری هوادارانش با نيروهای امنيتی گفت حتی اگر «به شهادت» برسد، عقب نشينی نمی کند.

وی در بيانيه ای از مردم خواسته تا در صورت دستگيری اش، اعتصاب سراسری کنند.

خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران (فارس) نوشته است، روز گذشته ۱۰ نفر از هموطنانمان كشته و بيش از ۱۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند.