ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 18.06.2009, 19:17
از خواست ابطال انتخابات حمایت می‌کنیم!



اتحاد جمهوریخواهان ایران:
از خواست ابطال انتخابات حمایت می کنیم!

• خواهان پایان دادن به سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم وآزادی فوری همه بازداشت شدگان هستیم.

حضور میلیونی مردم کشورمان در راهپیمائی های گسترده و حمایت آن ها از خواست ابطال نتایج مخدوش انتخابات اخیر، بازتاب اراده و عزم جامعه ما در مقاومت علیه خودکامگی و نقض آشکار حق رای مردم است. تظاهرات اعتراضی فراگیر و راهپیمائی های مسالمت جویانه در سراسر کشور علیرغم همه تمهیداتی که تدارک دیده شده است، چهره کشور ما را دگرگون ساخته است و فراتر از مرزهای کشور، در اقصی نقاط جهان، میلیون ها ایرانی مهاجر را نیز به صحنه مبارزه علیه دولت دروغ و تقلب فراخوانده است و همبستگی ملی غرورانگیز مردم ما را به نمایش گذاشته است.

ایستادگی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دفاع از آراء مردم، علیرغم مهر تائید آقای خامنه‌ای بر کودتای انتخاباتی، کودتاگران را در بن بست قرار داده است. حتی محسن رضائی نیز نتیجه اعلام شده را زیر سوال برده است. مسلما مادامی که آقایان موسوی و کروبی دردفاع از حق رای مردم ایستادگی نمایند، از حمایت بی دریغ آن ها برخوردار خواهند بود. اما هر گونه مصالحه ای که خواسته های به حق مردم را مدنظر قرار ندهد، می تواند به این اعتماد عمومی لطمه ای جدی وارد نماید.

کودتاگران نتوانسته اند نتایج دلخواه خود را بر جامعه ما تحمیل کنند. آن ها هم چنان با استقرار صدها هزار نیروی نظامی و انتظامی در شهرها، گسیل هزاران اوباش موسوم به «لباس شخصی»، مسلح به انواع سلاح‌های سرد و گرم به خیابان‌ها، در تلاش به خشونت کشاندن اعتراضات مسالمت آمیز مردم اند. آن ها از یک سو میلیون‌ها نفر از مردم معترض را مشتی «خس و خاشاک» می دانند، از سوی دیگر حضور میلیونی این مردم در پای صندوق های رای را مصادره به مطلوب کرده، «رفراندوم»ی در تائید دولت خود جلوه می دهند. رفراندوم واقعی اما، اینک هر روزه و با اعلام یک صدای ابطال نتایج مخدوش و ساختگی انتخابات، در تهران، اصفهان و دیگر شهر ها، در سراسر ایران برگزار می شود و راز هجوم گسترده به صندوق های رای در ۲۲ خرداد و رفراندوم برای تغییر وضعیت کنونی کشور را به نمایش می گذارد. حتی با مسدود کردن تمامی مجاری خبررسانی و تهدید روزنامه ها و روزنامه نگاران، قطع تلفن ها، و ... نمی توان این حضور میلیونی در صحنه سیاسی ایران را نادیده گرفت. اکنون که اعلام شده است، آقای خامنه ای در نماز جمعه فردا حاضر می شود، بهتر است قبل از آن که دیر شود، فریاد دادخواهی مردم و همه دلسوزان این کشور را بشنود و رسما به کودتای انتخاباتی نقطه پایان بگذارد. هر اقدامی غیر از این، به تشدید بحران کنونی دامن زده و شکاف بین دولت و ملت را عمیق تر و عمیق تر خواهد کرد.

اتحاد جمهوریخواهان ایران، برای برگزاری یک انتخابات آزاد و تامین امکان شرکت همه نیروهای سیاسی و مدنی در آن مبارزه می کند و از هر گونه گشایشی در فضای سیاسی جامعه و در جهت به رسمیت شناختن رای و اراده مردم استقبال می کند و در این راستا نیز، از خواست تشکیل کمیته حقیقت یاب، ابطال انتخابات کنونی و برگزاری مجدد آن که از سوی نمایندگان آقای میر حسین موسوی و مهدی کروبی مطرح شده است، حمایت می کند؛ اما معتقد است که بدون تامین نظارت بین المللی و نیز نهادهای معتبر ملی بر انتخابات، بدون استیضاح، اخراج و محاکمه عوامل کودتا، امکان برگزاری انتخابات مجدد در فضائی قابل اعتماد وجود نخواهد اشت.

اتحاد جمهوریخواهان ایران شلیک به سوی تظاهرات آرام مردم را اقدامی جنایتکارانه می داند و خواستار بازداشت و محاکمه آمران و عاملان این جنایت است؛ هم چنین حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردم، یورش به خوابگاه ها و مراکز دانشجوئی و بازداشت گسترده فعالان سرشناس سیاسی، از جمله بازداشت آقای ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی ایران، احمد زید آبادی دبیر کل سازمان ادوار تحکیم وحدت، سعید حجاریان از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت، محمدعلی ابطحی معاون رئیس جمهور سابق ایران، عبدالفتاح سلطانی عضو کانون مدافعان حقوق بشر و ده ها فعال سیاسی و مدنی دیگر را شدیدا محکوم می کند و خواستار آزادی فوری این بازداشت شدگان و پایان دادن به تضییقات علیه مردم، ضرب و شتم آن ها در خیابان ها و نیز لغو سانسور بر رسانه ها و مجاری اینترنتی و ارتباطی کشور است.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۸ خرداد ۱۳۸۸
۱۸ ژوئن ۲۰۰۹