ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 18.06.2009, 19:05
جنبش مسلمانان مبارز: انتخابات را تجدید کنید!


به نام خدا
بیانیه جنبش مسلمانان مبارز به مناسبت اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم: انتخابات را تجدید کنید!

حضور پرشور مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری با حمایت از شعار عدالت، آزادی و توسعه‌ی ملی، موجب ارتقای همبستگی و نشاطی بی‌سابقه در بین اکثریت مردم ایران و بویژه جوانان شد. این اتفاق که می‌توانست شکاف تاریخی دولت- ملت را کاهش دهد، با دخالت‌های غیرقانونی مجریان و ناظران انتخابات در آراء مردم، به نقطه‌ای رسید که هر سه کاندیدای رقیب آقای احمدی‌نژاد، نتایج اعلام شده را رد کردند. اطلاعات رسمی و غیررسمی، حکایت از پروژه‌ی مهندسی انتخابات و حذف جمهوریت نظام دارد:
۱- در اعلام اولیه نتایج انتخابات اظهار شد که با شمارش ۵ میلیون رأی معادل ۱۹ درصد کل آراء، آقای احمدی‌نژاد حدود ۶۹ درصد آراء را کسب کرده‌اند. اگر ۱۹ درصد آراء معادل ۵ میلیون رأی باشد، انتظار می‌رود که جمع کل آراء حدود ۲۶ میلیون رأی باشد. در حالیکه آراء نهایی بیش از ۳۹ میلیون رأی بود. اختلاف ۵/۱۳ میلیون رأی، در عرض ۲ ساعت چگونه به وجود آمد؟
۲- مشاهدات ناظران و نمایندگان کاندیداها ، حاکی از اختلاف فاحش سه برابری آراء اصلاح‌طلبان با آراء آقای احمدی‌نژاد دارد. این امر توسط اغلب مردم ایران نیز مشاهده شده است و به همین دلیل چنین امواج عظیمی به‌راه افتاده است.
۳- ثابت ماندن نسبت آراء، طی فرایند رأی‌شماری، با دلایل آماری قابل توجیه نیست.
۴- تعداد آراء باطله تا اعلام بیش از ۲۰ میلیون رأی، با تعداد نهایی اعلام شده، سازگار نیست. امکان ندارد که در بین ۱۰ میلیون رأی یک رأی باطله وجود نداشته باشد و در ۱۰ میلیون رأی بعدی حدود ۲۰۰ هزار رأی باطله وجود داشته باشد.
۵- عدم پذیرش حدود نیمی از نمایندگان کاندیداها برای نظارت بر سر صندوقها امری خلاف قانون بوده است.
۶- کمبود تعرفه‌ها، با توجه به چاپ حدود ۱۵ میلیون تعرفه‌ی اضافی و عدم تمدید معنادار مهلت انتخابات، نشانة دخالت در توزیع و نسبت آراء است. با توجه به انبوه مردمی که در بیرون صندوقها به دلیل کمبود تعرفه و سرعت رأی‌گیری، منتظر مانده بودند اگر ۲ ساعت رأی‌گیری ادامه می‌یافت، آیا تعداد آراء از ۱۰۰ درصد تجاوز نمی‌کرد؟ مشارکت بیش از ۱۰۰ درصدی برخی حوزه‌ها چگونه توجیه می‌شود؟!

این اقدام نابخردانه بر ضد آراء مردم از سوی کسانی صورت می گیرد که کمترین نسبت و علاقه‌ای به آرمان های انقلاب نداشته و ندارند و هم اکنون در صددند که با قطع هرگونه پیوند میان نظام سیاسی ، اقتصادی کشور با انقلاب و مردم و نفی جمهوریت و مبانی توحیدی آن ، قدرت را یکسره درجهت منافع سیاسی واقتصادی خود ، قبضه و اداره نمایند ، خطری که باید نگرانی وفاداران به انقلاب و اسلام حقیقی ،بویژه روحانیون و مراجع اصیل دینی را برانگیزدو پیش ازآنکه دیر شود به مسئولیت ملی – مذهبی و تاریخی خود در صیانت از کشور و مبانی جمهوریت و اسلامیت عمل نمایند.

اعتراضات مردم در روزهای اخیر، حاکمیت را در برابر دو گزینه قرار داده است: گزینه‌ی نخست، ابطال انتخابات و تجدید رأی‌گیری، و گزینه‌ی دوم، اصرار غیرموجه نسبت به ادامه‌ی روند کنونی به هر قیمت.

برای کاستن از بحرانی که شکاف عمیقی را بین ملت و حاکمیت ایجاد کرده است، تجدید انتخابات ضروری است. صیانت ازمنافع ملی و وحدت و هم بستگی ملت ایجاب می کند که حاکمیت با پذیرش خواست عمومی مردم و کثیری ازنخبگان مذهبی ، سیاسی و فرهنگی کشور مبنی بر تجدید نظر در روند اجرایی انتخابات و انجام دوباره آن به طریق شفاف و سالم ، آرامش و اعتماد رابه جامعه بازگراند وصلح و آرامش را جایگزین خشونت و ستیز بنماید.

در صورت ادامه‌ی وضعیت کنونی، خشونت و ناامنی و بحران‌های اجتماعی، جایگزین امنیت ملی، آزادی و اعتماد عمومی خواهد شد و سرکوب فرزندان مردم، افکار عمومی را جریحه‌دار خواهد کرد. برخورد تند و خشونت آمیز با مردم ودانشجویان بی دفاع و بازداشت فعالان سیاسی و اعضاء و هواداران احزاب (از جمله جنبش مسلمانان مبارز) که گناهی جز دعوت مردم به مشارکت پرشور و پر امید و حداکثری در انتخابات نداشته و نسبت به دخالت نامشروعی که در آراء آنان به عمل آمده است معترضند ، نه شرعاً و نه قانوناً قابل توجیه نیست.

بحران کنونی، بحران ساده‌ای نیست که بشود با جراحی به ترمیم آن پرداخت. حضور صدها هزار زن و مرد پیر و جوان را نباید به نمایش‌های خیابانی اراذل و اوباش تعبیر کرد. حمایت روحانیان، اندیشمندان، اقشار مختلف مردم در شهرهای بزرگ و کوچک، و همچنین انتقاد گروههای سیاسی درون و بیرون حاکمیت، نشان از بحرانی دارد که به دست دولت نهم آفریده شده است. ما بارها نسبت به اعمال سیاست‌های سرکوبگرانه، تنگ‌نظرانه و غیرعادلانه هشدار داده بودیم و اینک، باردیگر نسبت به بی‌اعتنایی به خواست‌های برحق مردم و نامزدهای ریاست‌جمهوری هشدار می‌دهیم. این انتخابات می‌توانست نمادی از همبستگی ملی و اعتماد بین ملت و دولت باشد، اما نفوذ افراط‌گرایان و اعمال نظارت استصوابی و مداخلات فراقانونی، به بحرانی انجامیده که نمی‌توان با بی‌اعتنایی از کنار آن گذشت. در افکار عمومی آقای مهندس میرحسین موسوی به عنوان کاندیدای برگزیده شناخته شده است. بر خلاف تصور برخی ساده‌اندیشان، به دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بخش عظیمی از مردم ایران را که به دلیل مشکلات اقتصادی، معیشتی و فشارهای نابخردانه به ستوه آمده‌اند، نمی‌توان با ارعاب و تهدید خانه‌نشین کرد.

مراجع عظام تقلید و روحانیان عالی مقام می‌توانند با نصیحت و خیرخواهی، راهی مسالمت‌آمیز و منصفانه برای تجدید انتخابات فراروی حاکمیت قرار دهند، در غیر این صورت، بی‌اعتمادی کنونی به تنفر و کینه‌ای عمیق بدل خواهد شد که آثار آن قابل کنترل نخواهد بود. اگر دولتمردان و صاحب‌منصبان کنونی، نسبت به مشروعیت و حمایت مردم از آقای احمدی‌نژاد تردید ندارند، می‌توانند بار دیگر، اعتماد و رأی مردم را آزمون کنند. هزینه‌های مادی تجدید انتخابات، در مقایسه با هزینه‌های معنوی آن و لطمه‌ای که به آبروی حاکمیت در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی وارد آورده، بسیار ناچیز است. فرایند تجدید انتخابات چیزی مانند اجرای مرحله‌ی دوم انتخابات حاضر است. ناصحانه می‌گوییم که اعتبار و آبروی خود را با صندلی حکومت معامله نکنید. راهی برای جبران خطاهای گذشته وجود دارد. تجربه نشان داده است که روش مألوف رأی‌شماری دستی و انتخاب هیأت‌های اجرایی از بین اقشار مورد وثوق مردم، امکان تقلب و دخالت در انتخابات را تقلیل می‌دهد.

جنبش مسلمانان مبارز
۲۵/۳/۸۸