ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 17.06.2009, 3:38
روز جمعه، ساعت دوازده، نماز جمعه

طرفداران نامزدهای اصلاح طلب تصمیم گرفته‌اند روز جمعه در ساعت دوازده ظهر در محل نماز جمعه تهران شرکت کرده و اعتراض خود را به نتایج انتخابات بیان کنند.

حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در سراسر ایران مصمم هستند که با نمادهای اصلاح طلبانه از جمله رنگ سبز، لباس مشکی و دهان بند به سمت محل برگزاری نماز جمعه به گونه ای حرکت کنند که در ساعت دوازده در اطراف محلی که قرار است آیت الله خامنه ای نماز جمعه تهران را برگزار کند برسند.

این جمعیت میلیون با آرامش و متانت کامل و حرکت مسالمت آمیز تنها این شعارها را یک صدا فریاد خواهند زد:

احمدی، احمدی رای مرا پس بده / موسوی ، موسوی ، رای مرا پس بگیر
خامنه، خامنه، رای مرا پس بده / کروبی، کروبی ، رای مرا پس بگیر

قرار است کروبی و موسوی و اعضای ستادهای انتخاباتی آن ها از جمله سید محمد خاتمی در این مراسم شرکت کنند.

پیش بینی می شود هاشمی رفسنجانی و تعدادی از روحانیان عالیرتبه این گروه را همراهی کنند.





فراخوان برای شرکت در نماز جمعه

دعوت کروبی از مردم برای شرکت در نماز جمعه

بسم‌رب‌الشهدا والصدیقین
ملت بزرگ ایران حماسه ۲۵ خرداد شما در راهپیمایی آرام از میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران دو نشان بر چهره ایران گذاشت: اول، اعتراض ملت به خیانت دولت در امانتی که به آنها سپرده شده بود و آرایی که مالک حقیقی آنها مردم ایران بودند و ارباب دولت ربودند؛ دوم، آرامش و متانت ملت در شیوه اعتراض که در فضایی سرشار از سکوت برگزار شد که سکوت سرشار از ناگفته‌هاست.
متاسفانه کسانی که عظمت این رفتار مدنی مردم تهران و دیگر شهرهای ایران آنان را می‌آزرد کوشیدند با اتهام‌افکنی و مهندسی آشوب – که چون مهندسی انتخابات در آن زبردست هستند – برخی رفتارهای اعتراض‌آمیز مانند آتش‌زدن‌ها و تخریب‌ها را به نام ملت ایران و حامیان اصلاحات و تغییر بنویسند و در این جریان گروهی از هم‌میهنان به شهادت رسیدند.
من با تسلیت این شهادت‌ها اعلام می‌کنم این ملت از آشوب به دور است و اینان می‌خواهند با هراساندن مردم کوچه و خیابان از آشوب و بزرگنمایی آنها در صداوسیما و رسانه‌های وابسته و سانسور رسانه‌های آزاد اصل اعتراض ملت را نادیده بگیرند چراکه اگر صداقت داشتند به‌جای نمایش صحنه‌های خشونت‌بار بعد از راهپیمایی ۲۵ خرداد شکوه اصلاح‌طلبانه و صلح‌طلبانه بودن این راهپیمایی ملی و میلیونی را نشان می‌دادند.
اینجانب که خود در روز ۲۵ خرداد قطره‌ای از دریای حضور شما در خیابان آزادی بودم ضمن دعوت به حضور ملت در میادین اعتراض نسبت به توطئه به آشوب کشیدن اجتماعات از سوی عناصر مشکوک هشدار می‌دهم که هدف نهایی این اقدامات پایان دادن به حضور شما ملت عزیز است. ذره‌ای در تداوم حضور خود و ذره‌ای در مشکوک بودن این آشوب‌ها تردید نکنید.
اینجانب از آنجایی که انتخابات ۲۲ خرداد را نامشروع می‌دانم و نتایج برآمده از آن را قبول ندارم و این فرد را برای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران به رسمیت نمی‌شناسم از همه مردم تهران دعوت می‌کنم ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۲۹ خرداد ۱٣٨٨ با لباس سیاه به نشانه سوگواری برای شهدای راه جمهوریت نظام اسلامی ایران از میدان ۷تیر تا محل برگزاری نماز جمعه تهران حضور یابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خویش به انتخابات را اعلام کنند و خواسته ابطال انتخابات نامشروع ۲۲ خرداد ٨٨ را به گوش عالی‌ترین مقام کشور برسانند.
حضور شما در نماز جمعه تهران – که به امامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود – باطل‌کننده القائات افرادی است که معتقدند اصلاح‌طلبان خواهان آشوب و حرکت در ورای چارچوب‌های قانون هستند. قانون اساسی به همه شما این حق را داده است که در خیابان‌ها حضور یابید و بدون هرگونه تخریب به اموال عمومی صدای خود را به گوش حاکمان برسانید و به نشانه جدایی خود از صفوف اخلال‌گران مشکوک با نشان‌های سیاه خویش را از ایشان جدا سازند.

مهدی کروبی ۲۷ خرداد ماه ٨٨