ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 13.06.2009, 11:45
کروبی: نتایج آرا مضحک و شگفت‌انگیز است

متن كامل اولین بیانیه كروبی به شرح زیر است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران

۲۲ خرداد ماه كه از حیث مشاركت كم سابقه شما مردم عزیز می‌توانست جشنواره بزرگ جمهوریت در نظام امام خمینی باشد به سوگواری تبدیل شد،‌ و در سوگواری جز مرثیه چه می‌توان خواند،‌ مرثیه‌ای برای اعتبار و آبروی رای فردی كه به عشق و ایمان برای تغییر اوضاع كشور به صحنه آمدند و چنین تخلف در امانت دیدند.

نتایج اعلام شده برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چنان مضحك و شگفت است كه در بیان و بیانیه نمی‌آید و باید فكر دیگری كرد. این شیوه رای گیری و شمارش آرا یادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است كه حتی از شمارش رایی كه آن مرحوم به خویش داده بود دریغ كردند و تكرار دروغ پردازی‌های تلویزیونی یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره‌هاست.

شگفتا كه مشاركت ملت به ابزار تحكیم دولت تبدیل شد،‌ و از دموكراسی به سوء استفاده از مشاركت ملت بسنده شد. بدیهی است كه نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست.

من به پیشگاه ملت شكایت می‌برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجویان،‌روشنفكران،‌ زنان محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگراندیشان،‌ اقلیت‌های قومی و مذهبی، ‌دراویش، ‌اهل حق را می‌بوسم و حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سكوت نخواهم كرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فكری و سیاسی خاص خود و بر اساس مواضع و بیانیه‌هایی كه منتشر كرده‌ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بیانیه‌های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رساند. این تازه اول داستان است.

مهدی كروبی