ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 13.06.2009, 4:56
کودتای خامنه‌ای و سپاه علیه مردم

ایران امروز: در انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شق بدبینانه‌ی پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد. هسته‌ی اصلی قدرت در ایران اجازه نداد رای مردم تعیین‌کننده‌ در گزینه‌های موجود برای ریاست قوه مجریه باشد. خامنه‌ای و حزب پادگانی که تصور استقبالی گسترده از نامزد اصلاح‌طلبان و شکست مفتضحانه‌ی نامزد دزد و دروغگوی خود را نداشتند، چاره‌ی کار را در تغییر آرای مردم دیدند.

اینکه چه بلایی سر آرای مردم آوردند، بحث فنی قضایا است. می‌توان از مواردی مثل رای‌سازی از طریق صندوق‌های غیرقابل کنترل سیار، بازی با کد انتخاباتی نامزدها، جلوگیری از رای‌دادن مردم در حوزه‌ها به بهانه‌ی پایان یافتن تعرفه‌ها و یا صاف و ساده خواندن آرای موسوی به نام احمدی‌نژاد و دهها حقه و شگرد دیگر که بعدها همه رو خواهد شد، صحبت کرد. لیکن تردیدی در دستکاری آشکار در آرای مردم وجود ندارد.

همه‌ی عالم هفته‌ها بود که شاهد تحولات ایران بودند و همگان می‌دانستند نامزد دروغ‌گو و حقه‌باز  حزب پادگانی و ولی فقیه در چه موقعتیی است و دیگر نامزدها از چه مقبولیتی در میان مردم برخوردارند.

وقتی نمایندگان نامزدها از حضور در وزارت کشور در روند تجمیع آرا منع شدند، بسیاری متوجه بوی توطئه‌ شدند. لیکن اصلاح‌طلبان خوش‌خیال گویا حساب چنین کودتایی را نمی‌کردند و شد آنچه نباید بشود.

حالا روشن می‌شود آنچه که «مانور اقتدار» نامیده می‌شد، کودتای آرام علیه رای و نظر مردیم بود. براستی حکومت و رهبرانی که مدعی همراه و هم‌دلی با مردم‌اند، چرا نگران رای آنها هستند؟ چه دلیلی دارد که به مردم چنگ و دندان نشان دهند؟

حالا می‌شود دریافت چرا وقتی صحبت از نظارت بین‌المللی بر «انتخابات» در ایران می‌شد، رگ‌های گردن علی خامنه‌ای از خشم باد می‌کرد.

اکنون مردم ایران با کودتای آشکار حاکمان دروغگو و منفور در برابر خواست و اراده‌ی خود روبروست. آنکه مردم انتخاب کرده بودند جزیی از نظام و از مسئولان و مقام‌های سابق نظام بود. اما علی خامنه‌ای به خاطر جاه‌طلبی‌اش و حزب پادگانی برای اینکه دستش همچنان در غارت بیت‌المال باز باشد، به جای پذیرش آرای مردم دست به کودتا علیه مردم زدند.

آقای خامنه‌ای خوش دارد ادعا کند که حضور مردم برای تایید نظام است، اگر چنین است چرا باید نظام علیه مردم که برای «تایید نظام» رای داده‌آند، دست به کودتا بزند؟ این کودتا کشور را در وضعیتی بسیار بدی در داخل و خارج قرار خواهد داد. مسئولیت عواقب کودتا علیه  مردم و هر بلایی که بر سر کشور بیاید با آقای علی خامنه‌ای و دستگاه سلطانی اوست.

نظامی که همه‌ی راه‌ها را برای اصلاح و بهبود اوضاع می‌بندد قطعا شایسته اعتماد مردم نخواهد بود. آنان که راه را بر اصلاح مسالمت‌آمیز می‌بندند  راه انفجار و عصیان را هموار می‌کنند. آقای خامنه‌ای دور نیست روزی که شما هم صدای انقلاب مردم را بشنوید.