ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 28.05.2009, 13:11
دعوت برای مقابله با کودتای بدون خونریزی

خرابات: حدود ۵۰ نفر از فعالان سیاسی ایران هشدار داده‌اند که تلاشهایی در حال اجراست تا آراء سازماندهی‌شده تندروها بتواند سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری را در دور نخست به نفع احمدی‌نژاد تمام کند. مطالبی نیز در مورد برنامه‌ریزی برخی تندروها برای مادام‌العمر کردن دوران ریاست‌جمهوری شنیده شده است که در مجموع فضایی کودتا‌گونه را تداعی می‌کند .

به نام خدا
ملّت شریف ایران

کشور در شرایط سخت و حساس تاریخی خویش یکبار دیگر فرزندان پاک‌نهاد خود را به یاری می‌خواند.

بررسی اوضاع اقصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جهات مختلف نگران‌ کننده است. حقوق اساسی ملت، آزادی‌های عمومی و خصوصی شهروندان، حق آزادی بیان و قلم و مطبوعات به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی و دیده‌بان حقوق شهروندان در برابر حکومت ، در وضعیت تجاوز قرار دارد.

در چنین شرایطی ضروریست سریعاً برای مقابله قانونی با این نگرانی‌ها ، تجاوزها و نیز تلاشهایی که اخیراً به منظور یکسره کردن سرنوشت انتخابات پیش‌رو در دور اول و به نفع تندروی‌های چهارساله اخیر صورت پذیرفته ، اقدامی همگانی انجام شود . مدنی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین اقدامی که کنشگران دموکراسی‌خواه در کوتاه مدت می‌توانند انجام دهند تشویق مردم به بالا بردن میلیونی آراء مخالفان بنیادگرایی است ، تا آراء سازماندهی‌‌شده‌ی تندروها نتواند در دور اول انتخابات نصف بعلاوه یک رأی‌ها را از آن خود کند.

بنابراین تمامی تلاش اندیشه‌ورزان و مصلحان جامعه آن است که با رفتاری مدنی و ضمن پرهیز از هرگونه خشونت ، در جهت پاسداری از حق آزادی بیان و مطبوعات ، به منظور تلاش برای اصلاح امور اقتصادی و معیشتی جامعه ، با تأکید بر رعایت حقوق بشر و برای توسعه همه جانبه کشور مشارکتی بسیار گسترده را پی گیرند. اینک گاه آن فرا رسیده است که گامی فرا پیش نهیم و فلک را سقف بشکافیم و “موجی” نو دراندازیم.

بر این اساس ، ما امضاکنندگان این بیانیه به منظورخروج از وضعیت بسیارنگران‌کننده‌ی چهارسال اخیر ، هم‌میهنان خویش را به حضور مثبت در انتخابات ریاست جمهوری فرا می‌خوانیم و انتظار داریم با رأی خویش به یکی از نامزدهای اصلاح‌طلب ممکن ( کروبی یا موسوی ) گامی برای تغییر فضای موجود و ایجاد آمادگی برای توسعه و رسیدن به ایرانی پیشرفته، آزاد و آباد بردارند.

۷ خرداد ۸۸

حمید احراری/ طاهر احمدزاده/ بابک احمدی/ ابوالفضل بازرگان / پروین بختیارنژاد/ محمد بسته‌نگار/ محمدحسین بنی‌اسدی/ بهزاد بهزادی/ محمد بهزادی/ مسعود بهنود/ حبیب‌الله پیمان/ مسعود پدرام/ مصطفی تنها/ غلامعباس توسلی/ محمد توسلی / مجید تولّایی/ رضا تهرانی/ علی حکمت/ علیرضا رجایی/ تقی رحمانی/ حسین رفیعی/ عبدالعلی رضایی/ رضا رئیس طوسی/ محمدرضا زهدی/ احمد زیدآبادی/ عزّت‌الله سحابی/ نسرین ستوده/ سیدمحمد سیف‌زاده/ عیسی سحرخیز/ حسین شاه‌حسینی/ ماشاء‌الله شمس‌الواعظین/ احمد صدر حاج‌سیدجوادی/ هاشم صباغیان/ عباس صفایی‌فر/ کیوان صمیمی/ اعظم طالقانی/ رضا علیجانی/ محمود عمرانی/ حسین قاضیان/ نظام‌الدین قهاری/ مرتضی کاظمیان/ محسن کدیور/ نرگس محمدی/ بدرالسادات مفیدی/ وحید میرزاده/ سعید مدنی/ مینو مرتاضی لنگرودی/ محمودنکوروح/ ناصرهاشمی/ حسن یوسفی اشکوری/ میرمحمود یگانلی/ ابراهیم یزدی/