ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 20.03.2009, 15:06
بازداشت جلوی اوین

ساعتی پیش به هنگام تحویل سال نو حدود ۳۰ نفر از خانواده‌های دانشجویان زندانی ، تعدادی از فعالان حقوق بشر و برخی دانشجویان كنار پیاده‌روی مقابل اوین جمع شده و در كنار سفره هفت‌سین به خواندن دعای تحویل سال مشغول شدند. این تجمع غیر از فراخوانی بود كه توسط تعدادی دیگر از فعالان دموكراسی و حقوق بشر ، صبح امروز و عصر پنجشنبه روبروی زندان اوین برگزار شده‌بود.

در این هنگام تعدادی از مأموران انتظامی و امنیتی از آنان خواستند تا محل را ترك كنند و خانواده‌ها توضیح دادند كه چند دقیقه پس از تحویل سال این گردهمایی آرام به اتمام خواهد رسید. در این هنگام یك سرهنگ نیروی انتظامی از راه رسید و با پرخاش و توهین و تهدید به دستگیری به مأموران دستور داد سریعاً افراد را متفرق كنید.

دانشجویان در حال صحبت با سرهنگ بودند تا برای چند دقیقه ماندن جلوی اوین ، وی را متقاعد كنند كه سرهنگ برخورد تندی با آنان كرد و سپس سعید فیض‌الله‌زاده دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه ، مهدی عربشاهی دبیر تشكیلات تحكیم وحدت ، میلاد اسدی دانشجوی صنعتی خواجه‌نصیر ، بهاره هدایت عضو شورای مركزی تحكیم ، آقای اسدی و همسرشان پدر و میلاد میلاد اسدی و همچنین خودروی ایشان ، چند نفر دیگر كه اسامی‌شان هنوز مشخص نشده و نیز خانم بهبهانی و اردشیر رضوان مادر و شوهر خاله نریمان مصطفوی دانشجوی پلی تكنیك كه چند هفته پیش دستگیر شده بود را بازداشت كردند . ضمناً دكتر ملكی را نیز دقایقی به قصد بازداشت سوار خودروی نیروی انتظامی كردند ولی پس از مدتی ایشان رها شدند و به تجمع‌كنندگان پیوستند.

پس از متفرق شدن بقیه كنشگران حقوق بشر ، تعدادی عازم مقر پلیس امنیت شدند تا مسئله بازداشت‌شدگان را پی‌‌‌گیری كنند . سپس به دستور سرهنگ پلاك خودروهای كیوان صمیمی ، مجید دری و صادق شجاعی كه در محل مانده بوده وخواهان آزادی بازداشت شدگان بودند نیز كنده شد و توسط نیروی انتظامی ضبط گردید .
آخرین خبری كه همین لحظه دریافت شد از بازداشت فرید هاشمی عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران و امین نظری عضو شورای مركزی تحكیم ، مقابل ساختمان پلیس امنیت حكایت دارد .