ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 18.03.2009, 22:26
پیام نوروزی کانون نویسندگان ایران

بهاران خجسته باد!
مردم آزاده
نوروزتان مبارك!

در سالی كه گذشت باز هم مردم در معرض انواع ناملایمات، قید و بندها و حق‌كشی‌ها قرار داشتند. فشار بر نویسندگان و هنرمندان فزونی یافت و ادبیات و هنر بیش از گذشته در محاق سانسور فرو رفت. دانشجویان، معلمان، زنان و كارگران بیش از پیش سركوب شدند و آزادی بیان و تشكل و تجمع همچنان از آنان دریغ شد. حقوق اقلیت‌های عقیدتی و قومی پایمال شد و شمار احضارها، بازداشت‌ها و احكام زندان افزایش یافت. با این همه ما امیدمان را به فردای آزادی از دست نداده‌ایم و اینك مصمم‌تر و استوارتر از پیش برای تحقق خواسته‌های خویش به سال نو گام می‌گذاریم.

در آستانه نوروز، عید مهربانی‌های مردم ایران، تلخكامی‌ها را به نیروی مبارزه در راه آزادی بیان تبدیل می‌كنیم و سرشار از این نیرو به پیشباز روزهای تازه می‌رویم.

در سالی كه گذشت، كانون نویسندگان ایران به دست‌آوردهای در خور ‌توجهی دست یافت. مهم‌ترین این دست‌آوردها آن بود كه كانون پس از تحمل پنج سال فشار و محدودیت و ممانعت سرانجام توانست به شیوه‌‌ای ابتكاری هیئت دبیران خود را برگزیند. افزون بر این، چهلمین سالگرد تاسیس كانون نویسندگان ایران را نیز با برگزاری جلسه‌های متعدد شعر و داستان و تهیه‌ی پوستر و تی‌شرت گرامی داشتیم.

از دیگر دستاوردهای كانون در سال گذشته، تعیین روز ۱۳ آذر به عنوان «روز مبارزه با سانسور» و بسیج نیروهای اجتماعی درگیر در مسیر این كارزار بود. این دست‌آورد را ارج می‌گذاریم و در راه گسترش دامنه‌ی آن‌ پا می‌فشاریم.
در آستانه سال نو برای همه مردم ایران و جهان كامیابی، سربلندی و پیروزی آرزو می‌كنیم.

كانون نویسندگان ایران
۲۸ اسفند ۱۳۸۷