ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 08.02.2009, 21:15
تشدید برخورد با دفتر تحكیم وحدت را محكوم می‌كنیم

شورای فعالان ملی- مذهبی به دنبال غیرقانونی اعلام كردن دفتر تحكیم وحدت (طیف علامه) از سوی برخی مسئولان وزارت علوم، اطلاعیه اعتراض‌آمیزی صادر كرد.
متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا

تشدید برخورد با دفتر تحكیم وحدت را محكوم می‌كنیم


در سالیان اخیر بر حوزه‌های مختلف جامعه مدنی فشارهای فراوانی وارد شده است. یكی از اهداف همیشه ثابت این نوع فشارها انجمن‌های اسلامی دانشجویی بوده است. در همین راستا، در چند هفته اخیر دفتر تحكیم وحدت (علامه) كه بیش از ۹۰ درصد انجمن‌های دانشجویی كشور را پوشش می‌دهد، مورد تهاجم متمركز و مضاعفی قرار گرفته است.
دشمنان حوزه مدنی و فعالان آن بر این تصورند كه با غیرقانونی اعلام كردن این دفتر به فعالیت مستمر این جریان دانشجویی ضربه‌ای بنیانی وارد سازند. اما این نوع برخوردها، راه امتحان‌شده‌ای است كه در سالیان اخیر بارها ناكام مانده است.

ما ضمن تأكید بر اصالت دفتر تحكیم وحدت (علامه) در برابر انجمن‌های موازی غیرمستقل، هر نوع اعمال فشار بر این دفتر را محكوم می‌كنیم.

شایان ذكر است هر موضع یا رفتار قابل انتقاد از سوی هر نهاد مدنی سابقه‌دار، می‌بایست تنها در بستر عمومی مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد و دستاویز قرار دادن آن تنها پوششی است بر اراده‌های حذفی و سركوبگرانه كه نمی‌خواهند در جامعه، و به ویژه حوزه‌های پویایی چون دانشگاه، جز یك صدا به گوش برسد.

در همین چارچوب اعمال فشارهای گوناگون مانند ابطال انتخابات برخی انجمن‌ها در شهرستان‌ها و غیررسمی اعلام كردن آنها، محرومیت از تحصیل و اعلام احكام مختلف تعلیق از تحصیل و... برای دانشجوان در ماه‌های اخیر تشدید شده است. (انجمن‌ اسلامی دانشگاه همدان یكی از این نمونه‌هاست.)

ما ضمن پرهیز دادن نیروهای تندروی مخالف انجمن‌های دانشجویی غیردولتی، كه اینك در مسندها و مناصب رسمی قرار گرفته‌اند، از برخورد حذفی و افراطی با نیروهای جوان كشور كه آینده‌سازان جامعه ایرانی‌اند، از دانشجویان عزیز نیز می‌خواهیم همچنان به فعالیت‌های مستقل، مسالمت‌جویانه و حق‌خواهانه خویش در چارچوب منافع ملی كشور كه همانا دفاع از استقلال، آزادی، دموكراسی و عدالت است، ادامه دهند.

شورای فعالان ملی – مذهبی
۱۷بهمن۱۳۸۷