ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 11.01.2009, 8:33
تهدید یك فعال حقوق‌بشر

دیروز دو نفر از مأموران با معرفی خود تحت‌عنوان كارمند اداره دارایی به دفتر كیوان صمیمی مدیر مسؤول نشریه توقیف شده‌ی نامه‌ مراجعه كرده ولی به‌جای مطالعه دفاتر مالی به شناسایی افراد حاضر و بررسی فضای دفتر و پرس‌وجو پیرامون توقیف این ماهنامه پرداختند. این در حالی است كه چند روز پیش نیز در پرسش از همسایگان، مأمور اداره اماكن نیروی انتظامی در خصوص ساكنان ساختمان ماهنامه نامه تحقیقاتی را به‌عمل آورده بود و همچنین صمیمی اخیراً هم پیام تهدیدآمیز دریافت كرده است.

هفته پیش نیز روزنامه دولتی ایران و یكی از سایت‌های تندرو در گزارشی تحت‌عنوان "فعالیت مشكوك در یك نشریه توقیف شده" مسؤل این نشریه را با جملاتی مانند اقدامات ضد امنیتی، ترسیم نقشه اتحاد بین اصلاح‌طلبان مشاركتی و اپوزیسیون و دفتر تحكیم وحدت، حمایت از كمپین یك میلیون امضاء برای حقوق زنان، حمایت از بهائیان، آموزش دادن روش‌های ناآرام كردن دانشگاه‌ها، میزبانی دو نشست جنجال برانگیز دانشجویان تحكیم وحدت، برگزاری نشست سراسری دانشجویان محروم از تحصیل، ... مخاطب قرار داده بود.

گفتنی است صمیمی عضو هیأت اجرایی شورای ملی صلح، رئیس انجمن حامیان حق‌تحصیل، عضو كمیته پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه، عضو شورای مركزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و بنیان‌گذار كانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است.