ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 03.01.2009, 22:21
اعلام همبستگی شورای فعالان ملی-مذهبی با ملت فلسطین


به‌نام خدا
صهیونیست‌های اسرائیلی حاكم بر فلسطین، پس از محاصره‌ی چندین ماهه و همه‌جانبه مردم غزه و با استفاده از سكوت و سازش رهبران كشورهای عربی و منطقه با متحدان استراتژیك اسرائیل چون آمریكا و برخی كشورهای اروپایی و بالاخره بی‌اعتنایی جهانی به زندگی توأم با شكنجه و تحقیر و مرگ فرسایشی ناشی از محاصره‌ی طولانی مدت مردم فلسطین، بر خلاف تمامی میثاق‌های بین‌المللی و قوانین و عرف حقوق‌بشری دامنه‌ی حملات و تجاوزات خود علیه فلسطینی‌های ساكن در نوار غزه را افزایش داده و با حملات هوایی و پرتاب موشك‌ها به مناطق مسكونی – بیمارستان‌ها – مساجد و مدارس و وزارتخانه‌ها به قتل عام مردم و زنان و كودكان گرسنه و بیمار و بی‌دفاع محاصره شده در غزه پرداختند.

كشتار مردم در حالی صورت می‌گیرد كه اسرائیل به ادعای خود چهارمین لشگر پر قدرت جهان را دارد و با داشتن ذخائر فراوان بمب‌های هسته‌ای و خوشه‌ای و شیمیایی و انواع موشك‌های دور برد و هواپیماهای بمب‌افكن برترین قدرت جنگی در منطقه می‌باشد. و هم او به بهانه تأمین امنیت شهروندان اسرائیلی با نقض همه معاهدات بین‌المللی در خصوص حمایت از غیر نظامیان در جنگ‌ها با چنین ارتش پر قدرتی به جنگ با مردمی كه حتی از داشتن ابتدایی‌ترین پدافند هوایی محرومند در گستره خاكی محدود به عرض و طول ۱۰× ۳۵ كیلومتر كه نوار غزه نام دارد پرداخته است.

از منظر صهیونیست‌های اسرائیلی هر كودك و نوجوانان و زن و مرد فلسطینی كه اصرار دارد در سرزمین مادری‌اش ساكن باشد و زندگی كند یك سرباز است و تهدیدی بالقوه برای امنیت و موجودیت صهیونیست‌های مستقر در اسرائیل محسوب می‌شود.

هم از این روست كه جنگ‌طلبان ضد صلح و بنیادگرای صهیونیست، خانه‌های مسكونی بیمارستان‌ها مدارس و مساجد و باغات و مزارع مردم كه محیط زیست معیشت آن‌ها محسوب می‌شود را با میادین جنگ یكسان گرفته و علاوه بر حبس و شكنجه و كشتار روزمره‌ای كه ۶۰ سال است بدان مشغولند، پیوسته تنور جنگ را داغ نگاه میدارند و چنان ارتش مجهز و مخرّبی را به جان چنین مردم رنج دیده و صبور می‌اندازند تا قدرت و موجودیت سیاسی خود در منطقه را ثبات و دوام بخشیده و به رخ دوست و دشمن بكشند.

حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه چنان فاجعه آمیز و ضد انسانی است كه وجدان بشری در سراسر جهان در قبال آن به حركت در آمده است و هر كس در هر نقطه از جهان فارغ از عقیده و دین و نژاد و سیاست، این حملات را محكوم كرده و خواهان برقراری فوری آتش‌بس و امنیت در این سرزمین بلاكشیده شده است.

ما نیز هم صدا با وجدان بشری و ملت‌های آزادی‌خواه و جنبش‌های صلح‌طلب جهان – حملات صهونیست‌های بنیاد‌گرای اسرائیلی به فلسطینیان و نوار غزه و كشتار غیر نظامیان بی‌گناه را محكوم می‌كنیم و از مجامع حقوق بشری جهان و به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم برای پایان بخشیدن به این جنگ نابرابر و وادار كردن اسرائیل به‌پذیرش آتش بس و قطع كشتار مردم به‌طور مؤثر اقدام و دخالت نماید.

در عین حال ما باور داریم اساسی‌ترین راه دست‌یابی ملت فلسطین به صلح عادلانه كه متضمن دربرداشتن حقوق طبیعی و سیاسی آن‌ها باشد، حفظ وحدت و اعتماد متقابل رهبران فلسطینی با یكدیگر و با ملت فلسطین می‌باشد.

فعالان ملی‌مذهبی برای اعلام همبستگی خود با ملت مظلوم فلسطین و ساكنان نوار غزه به‌عنوان تنها امكان حمایت عملی، اقدام به اهداء خون به مجرومان جنگی فلسطینی می‌كنند.

شورای فعالان ملی – مذهبی
۱۳/۱۰/۱۳۸۷