ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 29.12.2008, 19:20
تبریک «شورای ملی صلح» به مردم آمریکا

با تبریك كریسمس و سال‌نو
مردم صلح‌طلب ایالات متحده آمریكا


جهان در پانزدهم آبان‌ماه ۱۳۸۷ شاهد اقدامی مردمسالارانه بود كه در آن شما مردم آمریكا با نفی رفتار و گفتار دخالت جویانه و جنگ‌طلبانه دولتِ وقت، به شعار "تغییر" پاسخ مثبت دادید تا رویكرد صلح جویانه خویش را با تأكید بر آزادی، حقوق‌بشر، و حفظ جنبه‌های برابری‌طلبانه و ضد تبعیض به نمایش بگذارید.

رأی شما به شعار "تغییر" در واقع پاسخی منفی به ادامه‌ی خط مشی‌های مبتنی بر جنگ و ستیز، قربانی شدن جوانان امریكایی در باتلاق‌های خونین، سقوط جایگاه ایالات متحده آمریكا در افكار عمومی و فرو ریختن اعتبار مالی این كشور در سطح جهانی است.

شورای ملی صلح به واكنش آگاهانه‌ی تغییر با دیده احترام می‌نگرد و آن را فرصتی مناسب برای آغاز تغییرات سازنده به‌ویژه در روابط بین‌الملل (با رویكردی صلح‌طلبانه) ارزیابی می‌كند. این فرصت در صورت تداوم و نظارت مستقیم نهادهای مدنی، می‌تواند به صیانت بیشتر از كرامت انسان‌ها، آزادی‌های اساسی، حفظ حقوق شهروندی، صلح، امنیت، سلامتی محیط زیست و توسعه پایدار در سراسر این سیاره كه همواره خواست خِرد جمعی و تاریخی ایرانیان نیز بوده است، یاری رساند.

مردم ایران به‌دلایل تاریخی، به‌ویژه بعد از تجربه‌ی تلخ هشت سال جنگ، ویرانی و كشتار، از بروز درگیری و جنگ دیگری در كشور خود و منطقه بیزاری می‌جویند. ایرانیان صلح‌طلب در همسایگی خود، رنج مردم عراق، افغانستان و پاكستان را طی سال‌های اخیر عمیقاً درك می‌كنند و از ستم علیه مردم خاورمیانه، به‌ویژه مردم فلسطین اندوهگین‌اند.

شورای ملی صلح از نقش آمریكا به‌عنوان یكی از عوامل بروز خشونت‌ها در این مناطق متأسف است و اعتقاد دارد كه اشغال نظامی كشورها به بهانه مبارزه با تروریسم، به ریشه كنی و یا حتی كاهش عملیات تروریستی منجر نشده است. ادامه حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه، دستاویزی برای حكومت‌های اقتدارگرا خواهد بود تا به بهانه جنگ و نا امنی، به حفظ شرایط نه جنگ – نه صلح و محدودتر كردن تلاش جنبش‌های صلح‌طلب بپردازند.

براین مبنا، شورای ملی‌صلح با تأكید بر میراث تاریخی و فرهنگ صلح‌خواهی و نوعدوستی ایرانیان، از صلح‌طلبان جهان، به‌ویژه مردم ایالات متحده آمریكا انتظار دارد:
۱- با استمرار اشغال نظامی عراق و افغانستان مخالفت كرده و تلاشِ جهانی شود تا زمینه برای استقرار حاكمیت ملی در این كشورها مهیا گردد.

۲- با نفی رفتار تجاوز‌گرانه دولت اسرائیل، خواسته شود تا صلح و ثبات به خاورمیانه بازگردد. تأكید می‌كنیم این صلح در گرو تشكیل دولت مستقل فلسطینی است.

۳- از دولت‌های آمریكا و ایران درخواست شود تا بر اساس میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی، منازعه‌ی دراز‌مدت و زیانبار فی‌مابین را كنار گذارده و هر نوع زمینه ظهور تنش و وقوع جنگ احتمالی را بر طرف كنند تا راه مردم ایران برای تقویت و نهادینه شدن مردمسالاری هموار شود.

با احترام
شورای ملی صلح
۵/۱۰/۱۳۸۷


تلفن 88606920
E-mail: .(JavaScript must be enabled to view this email address)