ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 19.12.2008, 8:04
لغو امتیاز نشریه آماده انتشار “نیمروز”

ادوارنیوز: "نیمروز" نشریه‌ای که قرار بود از روز شنبه و به سردبیری محمد قوچانی منتشر شود لغو امتیاز شده است.

اکبر منتجبی، یکی از همکاران این نشریه در وبلاگ خود نوشته است:" از وزارت ارشاد تماس گرفتند و گفتند كه هفته نامه نیم روز را منتشر نكنید. ظاهرا محمد ملكیان معاونت مطبوعاتی تلفنی زده است به آقای محمد جواد حق شناس كه نیم روز را منتشر نكنید چون لغو امتیاز شده است.»

همچنین رضا خجسته رحیمی دبیر تحریریه نشریه توقیف شده شهروند نیز در گفتگو با زمانه ممانعت از انتشار نیم روز را تایید کرده است که محمد ملکیان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک تماس تلفنی از آقای حق‌شناس خواسته که از انتشار این هفته‌نامه خودداری کند، چرا که امتیاز آن لغو شده است.

خجسته رحیمی افزوده که هیئت نظارت بر مطبوعات در هفته‌های اخیر جلسه‌ای نداشته تا تصمیمی در مورد لغو مجوز این هفته‌نامه اتخاذ کند.

به اعتقاد این روزنامه‌نگار، دستور توقیف «نیم‌روز» از سوی مقام‌های بلند‌پایه جمهوری اسلامی صادر شده است.

وی همچنین اظهار داشت که نظام جمهوری اسلامی در آستانه برگزاری انتخابات علاقه‌ای به فعالیت تیم مطبوعاتی محمد قوچانی ندارد و تلاش دارد تا هزینه‌ همکاری مشترک برای سرمایه ‌گذاران مطبوعاتی با این تیم را افزایش دهد.

از دیگر سو محمد جواد حق شناس مدیرمسوول این هفته نامه به ایلنا گفته است: هنوز حکمی به ما نرسیده و هیات‌‏نظارتی برای بررسی این موضوع تشکیل نشده است اما در روز سه شنبه از دفتر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تماسی با بنده گرفته و طی آن اعلام شد که اجازه انتشار نیم‌‏روز را نداریم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ایجاد هرگونه سوء‌‏تفاهمی از انتشار نیم‌‏روز در این هفته خودداری کردیم، ادامه داد: در مورد هفته‌‏نامه نیم‌‏روز بحث انتشار نامنظم را مطرح کرده‌‏اند که صحیح نیست و این هفته‌‏نامه بیش از آنچه که در قانون مصداق انتشار نامنظم ذکر شده است، منتشر گردید بنابراین مشمول انتشار نامنظم نمی‌‏شویم.