ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 29.11.2008, 11:53
فرضیات روز

اعتماد: حسن رحیم پورازغدی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی): ما نماز می‌خوانیم، شعار جمهوری اسلامی و حقوق بشر اسلامی سر می‌دهیم، اما از سوی دیگر در دانشگاه‌های خود میلیون میلیون برای رژیم سکولار بعدی که احتمالاً خواهد آمد، کادرسازی می‌کنیم، چنان که در این ۳۰ سال دو سه مدل جمهوری اسلامی اعم از چپ، تحجر و مقدس مآبی و لیبرال داشته‌ایم. در انقلاب فرهنگی گفتند مشکل استادان کمونیست، چپ و... هستند، اما پس از آنکه بچه مسلمان‌ها آمدند به آنها گفتیم همان کتاب‌ها را بخوانید و همان حرف‌ها را بزنید، فقط ته ریشی هم بگذارید،

فرض اول؛ هدف ازغدی از اذعان به شکست برنامه‌های انقلاب فرهنگی برای پاکسازی دانشگاه‌ها، توجیه فاز جدیدی از انقلاب فرهنگی است. او به دنبال حذف اساتیدی است که هنوز بر مبنای الگوهای غربی، علوم انسانی را به دانشجویان شان آموزش می‌دهند

فرض دوم؛ ازغدی می‌پذیرد که انقلاب فرهنگی نتیجه دلخواه را نگرفته است اما راه چاره را در برخوردهای قهری و حذف استادان سکولار نمی‌بیند. او عقیده دارد تا زمانی که «بچه مسلمان‌ها» ناچارند کتاب‌های غربی را بخوانند الگوهای سکولار بازتولید می‌شود و برخوردهای قهری را بی نتیجه می‌گذارند. وی مدافع انقلاب فرهنگی با شیوه‌های نرم تر نسبت به گذشته است. شیوه دلخواه وی بازنگری اساسی در کتاب‌های درسی است.

نهادهای علمی مخصوص کارگزاران نظام

محمدعلی رامین (دبیر کل بنیاد جهانی بررسی هولوکاست): متاسفانه امروز نهادهای علمی وجود دارند که به عنوان یک قطب اقتصادی و باند سیاسی مسلط بر امور جامعه و به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگ جامعه اسلامی را بر هم می‌زنند و فقط و فقط برای دادن مدرک به کارگزاران فعالیت می‌کنند. اینها در واقع خیانتی را به نام گسترش علم و دانش در سراسر کشور انجام می‌دهند که هیچ دشمنی انجام نداده است.

فرض اول؛ محمدعلی رامین از دوستان نزدیک احمدی نژاد است و مانند سایر مقام‌های دولت، از منتقدان سرسخت دانشگاه آزاد اسلامی نیز به حساب می‌آید. او برای نشان دادن عمق همراهی خود با دولت، اتهام‌های فراوانی را روانه دانشگاه آزاد و مدیران ارشد آن کرده است.

فرض دوم؛ رامین می‌کوشد با متهم کردن برخی از کارگزاران نظام سیاسی به دریافت مدرک دانشگاهی از طریق رانت، ماجرای مدرک جعلی علی کردان وزیر کشور برکنارشده را به نوعی توجیه کند. او توپ را به زمین منتقدان دولت اعم از اصولگرا و اصلاح طلب می‌اندازد و مدارک آنها را نیز فاقد ارزش علمی معرفی می‌کند. هدف او در نهایت کمک به دولت برای خارج شدن از زیر فشار ماجرای کردان است.