ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 27.11.2008, 20:04
اطلاعیه فراکسیون سبزهای آلمان درباره مجاهدین

اطلاعیه مطبوعاتی فراکسیون سبزهای آلمان
درباره ملاقات برخی از نمایندگان پارلمان با نماینده مجاهدین خلق


ایران امروز: خانم کلاودیا روت، رهبر حزب سبزها و نماینده‌ی پارلمان آلمان می‌گوید، گروه مجاهدین خلق که زیر پوشش «مقاومت ملی ایران» فعالیت می‌کند و مریم رجوی نمایندگی آن را در انظار عمومی برعهده دارد، طرف گفت‌وگوی مناسبی برای یک سیاست مسئولانه از طرف آلمان در برابر ایران نیست.

در اطلاعیه‌ی مطبوعاتی فراکسیون سبزها گفته می‌شود، این که گروه مجاهدین خلق به خاطر گذشته‌ی تروریستی خود و حمایت فعال از جنایات صدام حسین علیه کردها و شیعیان عراق و نیز علیه ایران در فهرست ترور اتحادیه اروپا قرار دارد، باید واقع‌بینانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. اما در این نیز تردیدی نیست که این گروه در رفتارهای اساسی، خودرا یک گروه ضددموکراتیک نشان داده است.

فراکسیون سبزهای آلمان در اطلاعیه خود می‌گوید، گروه مجاهدین خلق در آلمان و در دیگر کشورها به کمک سازمان‌های پوششی، به شدت در کار تبلیغ است و از طریق این سازمان‌های پوششی، برای خود حامی و امضاهای حمایت‌آمیز جمع‌آوری می‌کند. رفتار مجاهدین خلق با انتقاد و منتقدین در صفوف خود و جلوگیری از گزارش‌گری آزاد و بی‌طرفانه در رسانه‌های تحت‌کنترل خویش هشداردهنده است.

در ادامه‌ی اطلاعیه سبزها آمده است، هر کس همانند ما (سبزها) به یک ایران دموکراتیک و راه‌حلی برای مناقشه‌ی اتمی آن کشور علاقمند است، نباید درباره‌ی سیاست خود با چنین گروهی (مجاهدین خلق) گفت‌وگو کند.

فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان می‌گوید، ما متاسف هستیم که تنی چند از نمایندگان پارلمان آلمان در هفته‌ی جاری، در جامعه پارلمانی آلمان، تریبونی در اختیار نماینده گروه مجاهدین قرار داده‌اند. ما موکدآً اعلام می‌کنیم که با آنهایی که مجاهدین خلق را در جایگاه «اپوزیسیون دموکراتیک ایران» می‌نشانند، نسبتی نداریم.

یادآوری می‌شود که روز سه‌شنبه گذشته (۵ آذر - ۲۵ نوامبر) خبرگزاری فرانسه در گزارشی ادعا کرد که ۱۵۰ تن از نمایندگان پارلمان آلمان در نامه‌ای به دولت آن کشور، خواستار تلاش برای حذف گروه مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا شدند. در ادامه‌ی این خبر آمده بود که مریم رجوی، زن مسعود رجوی، در دیدار با جمعی از این نمایندگان در برلین، از اقدام ۱۵۰ نماینده‌ی پارلمان آلمان تشکر کرده است.

پیگیری‌های روزنامه‌نگاران در مورد این خبر نشان داد که گزارش خبرگزاری فرانسه غیرواقعی و کاملا اغراق‌آمیز بوده و احتمالا از طرف خود مجاهدین خلق در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته و آنها نیز بدون تحقیق آن را منتشر کرده‌اند.

نظر کاربران:

جایی بسی خوشحالی است که خانم کلاودیا روت اینچنین با هوشیاری چهره واقعی و ضد آزادی منش مجاهدین را افشا و در عین حال با جسارت مثال زدنی حساب خود را از سیاستمداران دورو و حیله گر پارلمان آلمان که مزورانه و حساب شده از مجاهدین حمایت میکنند (که در فردای رفتن رژیم دستشان خالی نباشد ؛ برای آنها چه فرق دارد خمینی برود ، امام مسعود بیاید) ایکاش سیاسیون خودمان هم کمی از خانم روت یاد بگیرند و همیشه بین دو صندلی ننشینند.

*

باید که به خانم کلاودیا روت سپاس گفت که با تیز هوشی بیمانندشان، چهرۀِ بدشگون مجاهدین را از پُشت رُخ پوش ِ داوش (ادعای) دروغین آنها در پایبند بودنشان به هودۀِ هومن (حقوق بشر) و آزادی و دمکراسی، آشکار کرده است. سیج (خطر) مجاهدین برای آیندۀِ دمکراسی در ایران کمتر از ادامۀِ گرفتار بودن ایران در بند آخوندها و بودن مَجد (قدرت سیاسی) در دست ملاها و آیت الشیطان‌ها در ایران نمی باشد. فراخواندن مریم رجوی برای سخنرانی در پارلمان آلمان اوگ (اوج) درماندگی و خواری جُنبش دمکراتیک ایران را نشان میدهد، جُنبشی که نتوانسته است با این همه شایش هایی (امکان هایی) که جهان آزاد به آن پیشکش کرده است و در دست دارد، خود را در خاستگاه نمایندۀِ راستین و سزاوار مردم و جُنبش آزادیخواهی آنها به جهان بشناساند.