ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 26.11.2008, 13:35
هشدار انجمن حامیان حق تحصیل

اطلاعیه شماره ۵ انجمن حامیان حق تحصیل

بار دیگر مطرح كردن آرام و مسالمت‌آمیز بدیهی‌ترین حق مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی با برخورد شدید مجریان قانون اساسی روبرو شد. تحصّن محدود و آرام چهار دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی در اعتراض به محروم شدن از تحصیل با توهین و سپس ضرب و شتم مواجه شد و بالاخره صبح سه‌شنبه ۵ آذر، یك دختر و سه پسر دانشجو به شكلی بسیار زننده توسط حراست به بیرون از دانشگاه كشانده شدند تا بازداشت آنان در پشت درب توسط نیروها‌ی امنیتی و انتظامی، ورود پلیس به حریم مقدس دانشگاه تلقی نشود.

مهدیه گلرو ، مجید درّی، صادق شجاعی و سعید فیض‌الله زاده پس از نامه‌نگاری‌ها و مراجعات متعدد به بسیاری مقامات وزارت علوم و حتی مجلس نه تنها پاسخی قانونی دریافت نكردند بلكه با توهین و تهدید روبه‌رو شده و سرانجام به این نتیجه رسیدند كه آرا‌م در دانشكده خود بنشینند، ولی سرانجام به زندان برده شدند. این در حالی است كه قانون اساسی به عنوان میثاق خون شهدا و بنیا‌نگذاران انقلاب اسلامی دستوری كاملاً بر‌عكس را صادر كرده‌است ؛ یعنی حتی برای به زندان برد‌ه‌شدگان (مجرمین) نیز حق ادامه تحصیل قائل شده است.

انجمن حامیان حق تحصیل در حالی كه دست‌اندركار تهیه بیانیه‌ای در مورد تحصّن و اعتراض مسالمت‌آمیز ۴ دانشجوی انجمن اسلامی علامه بود با خبر سر‌كوب آنان مواجه شد و سپس خبر نا‌منتظره‌ی بازداشت فرزندانمان منتشر شد. بنابراین انجمن حق خود می‌داند كه پیرو اطلاعیه‌های قبلی و بدنبال مذاكرات پیشین انجام شده با برخی مقامات ذیربط و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هشدار شدید خود را نسبت به عواقب سوء این اقدامات غیر قانونی بخش تندرو حاكمیت اعلام نماید.
بدیهی است طرح شكایت از آمرین و عاملین این واقعه ‌ناگوار و پی‌گیری قضایی از حقوق مسلّم خسارت‌دیدگان است.

6 آذر 1387
انجمن حامیان حق تحصیل
.(JavaScript must be enabled to view this email address)