ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 26.11.2008, 17:13
فرزاد زنده است اما ۱۰ نفر دیگر به دار آویخته شدند

۶ آذر ماه ۱۳۸۷- فرزاد کمانگر؛ معلم کرد ایرانی که به اعدام محکوم شده بود، امروز آنگونه که واهمه آن وجود داشت، اعدام نشد. فرزاد کمانگر را دیروز از سلولش بیرون بردند و گزارش ها از زندان اوین از امکان اجرای حکم اعدام او در روز چهار شنبه حکایت می کرد. اما در سحرگاه روز چهارشنبه ۶ اذرماه، نه مرد و یک زن در زندان اوین به دار آویخته شدند.

خلیل بهرامیان؛ وکیل فرزاد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که او امروز موفق شد با فرزاد در زندان اوین دیدار داشته باشد. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از مقامات ایرانی خواست که فرزاد کمانگر را فورا آزاد کنند، چرا که هیچ شاهدی علیه او به اتهام عضویت در گروه مسلح پ ک ک توسط مدعی العموم ارائه نشده است.

وب سایت حقوق بشر ایران گزارش داد که ۱۰ نفر دیگر امروز در اوین حلق آویز شدند. گروه حقوق بشر ایران به نقل از مطبوعات داخلی اعلام کرد که این ۱۰ نفر بخاطر ارتکاب به جرایم قتل، دزدی و آدم ربایی به اعدام محکوم شده بودند.

http://iranhr.net/spip.php?article794

ایران بعد از چین بیش از هر کشور دیگری، احکام اعدام صادر و اجرا می کند. از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور احمدی نژاد، تعداد اعدام ها در ایران ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. هر چند مقامات ایرانی، آمار بالای اعدام را بطور مرتب بعنوان امر ضروری برای برقرای امنیت اجتماعی توجیه می کنند وآن را یک اقدام ضد جرم اعلام می کنند، اما هیچ نشانه ای از تاثیر این سیاست در کاهش جرایم در ایران دیده نمی شود.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با مجازات اعدام در هر شرایطی به دلیل ماهیت خشونت بار آن و غیر قابل برگشت بودن این مجازات با آن مخالف است و بر این باور است که مجازات اعدام تنها باعث تداوم خشونت در کل جامعه می شود.