ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 02.11.2008, 10:53
ورود بسیج به جامعه مدنی

کارگزاران: قائم‌مقام فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده نیروی مقاومت بسیج از راه‌اندازی نهادهای بسیج در حوزه‌هایی از جامعه مدنی چون مطبوعات و وکالت تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین طائب، در حاشیه همایش بسیج و رسانه با اشاره به اینکه تاکنون شاخه‌‌های بسیج در اغلب اقشار جامعه مانند فرهنگیان، دانش‌آموزان، دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها همچنین بیشتر سازمان‌ها و نهادها تشکیل شده است، گفت: «سازمان بسیج حقوقدانان و وکلا، همچنین انجمن خبرنگاران بسیج طی سال جاری راه‌اندازی می‌شود.»

وی از فعالیت هفت هزار خبرنگار در کشور خبر داد. طائب در سخنرانی اختتامیه همایش بسیج و رسانه نیز جنگ اصلی امروز را «جنگ رسانه‌ای» دانست و افزود: «مصونیت دادن به ذهن جامعه از تاثیر مخرب فرهنگی دشمن از اهداف مشترک رسانه و بسیج محسوب می‌شود.»

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی مقاومت بسیج اضافه کرد: هرچه جلوتر می‌رویم دشمن از تهدید سخت‌افزاری خود ناتوان‌تر می‌شود و توجه آن به تهدید نرم بیشتر می‌شود. بنابراین قدرت نرم جمهوری اسلامی را بالا ببریم. گسست بین حاکمیت و مردم نیز از دیگر اهداف تهدید نرم دشمن است.»

قائم‌مقام فرمانده کل سپاه قدرت نرم را «تاثیرگذاری در اراده، باور و افکار آحاد مردم» تعریف کرد. طائب در پنجمین نشست روسا و دبیران شوراهای بسیج جامعه پزشکی کشور نیز از قدرت نرم سخن گفت، اما این بار با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، وی در این‌باره گفت: اگر در انتخابات آینده آمریکا دموکرات‌ها جایگزین جمهوریخواهان بشوند آن موقع باید بیشتر توجه ما به موضوع تهدیدات نرم معطوف شود چراکه هرچند این دو حزب در آمریکا برای ما یکی هستند اما تاریخ نشان داده است که جمهوریخواهان سیاست‌های خود را از طریق سخت‌افزاری دنبال می‌کنند و دموکرات‌ها با تهدیدات نرم سعی در پیشبرد سیاست‌های خود دارند که این هوشمندی بیشتری را می‌طلبد.»

کنترل روزنامه‌‌نگاران خارجی از سوی نیروی انتظامی

«حمیدرضا مقدم‌فر»، مدیرعامل خبرگزاری فارس در این همایش از اینکه رسانه‌های ایرانی در دیگر کشورها فعالیت ندارند، گله کرد و گفت: «در کشور ما بسیاری از رسانه‌های غربی دفتر دارند ولی متاسفانه ما نمی‌توانیم در کشورهای دیگر به‌طور رسمی دفتر داشته باشیم. رابطان خبری ما به‌طور پنهانی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند و با «ایمیل» برای ما خبر می‌‌فرستند.»

«علیرضا ملکیان»، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در پاسخ به گله مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه «کشور ما کمونیستی نیست که درهایش را ببندد و مانع ورود و خروج امواج به داخل یا خارج شود»، گفت: «این طبیعی است که رسانه غربی مطابق میل خود خبر تهیه و اهداف خود را پیاده کند، ما نیز چنین می‌کنیم تا اهداف سلطه‌طلبانه آن را افشا کنیم. این جنگ، جنگ رسانه‌‌ای و بسیار فراگیرتر از جنگ نظامی است. ولی این‌گونه هم نیست که آنها آزادانه هر کاری می‌خواستند انجام دهند. هر رسانه غربی برای حضور در ایران در کمیته سه‌گانه وزارت ارشاد، اطلاعات و امور خارجه بررسی می‌شود و تحت نظارت است و برای هر کاری مجوز می‌گیرد.»

ملکیان ادامه داد: «نیروی انتظامی آنها را کنترل می‌کند و برای ارسال خبر نیز چندان آزادانه عمل نمی‌کنند و از «SNG» دستگاه صدا و سیما استفاده می‌کنند، در این زمینه نگرانی نداشته باشید.»

آغاز به کار گشت‌های عملیاتی بسیج در سطح تهران بزرگ

فارس: فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از آغاز به کار گشت‌های عملیاتی بسیج در سطح تهران بزرگ خبر داد.

سردار عبدالله عراقی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با فارس با اعلام این خبر، اظهار داشت: از سه ماه قبل، به انجام آزمایشی این طرح اقدام کردیم که طی آن یک حوزه در هر ناحیه به صورت آزمایشی به گشت‌زنی‌ پرداخت که با بررسی معایب و محاسن و جمع‌بندی کامل آن، دستور العمل نهایی گشت‌های عملیاتی بسیج، روز سه شنبه، هفتم آبان به تمام رده‌ها ابلاغ شد.

عراقی گشت‌های عملیاتی را جایگزینی برای پست‌های ایست و بازرسی بسیج عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح که بنا بر دستور فرمانده کل سپاه، از روز هفتم آبان عملیاتی شده است، نیروهای بسیجی با همکاری نیروی انتظامی، سرکلانتری‌ها و مقامات قضایی، امنیت را در محله‌های شهر تهران ارتقا خواهند داد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: با اجرای این طرح در هر محله، چند تن از نیروهای بسیج در ساعات پایانی شب به گشت‌زنی خواهند پرداخت که این کار از انجام سرقت، ناامنی‌های اجتماعی، مسایل اخلاقی، مفاسد اجتماعی، توزیع مواد مخدر و همه مسایلی که خانواده‌ها از آن نگران هستند، توسط فرزندان همین خانواده‌ها جلوگیری خواهد کرد.