ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 16.10.2008, 7:10
جایزه اتحادیه بین‌المللی سندیکاها به منصور اسانلو

گزارش کوتاهی از اعطای جایزه اتحادیه بین المللی سندیکاها به منصور اسانلو

روز ۴شنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۰۸، فدراسیون بین‌المللی سندیکاها به مناسبت جشن شصتمین سالگرد تشکیل خود، به عنوان همبستگی با تمام کارگران جهان و به پاس مبارزات کارگران ایران، جایزه‌ای را به رهبر سندیکای شرکت واحد تهران، آقای منصور اسانلو اعطا نمود.

این مراسم در پارلمان اروپا و در حضور بیش از ۴۰۰ تن از نمایندگان پارلمان اروپا، شخصیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و کارگری که از سراسر اروپا و کانادا و ایران و فلسطین و ... آمده بودند، برگزار شد و بیش از ۴ ساعت ادامه داشت.

چون متاسفانه آقای منصور اسانلو در زندان به سر می برند، وکیل ایشان، آقای دکتر یوسف مولایی، استاد حقوق دانشگاه تهران، به نمایندگی از طرف موکل خود به پارلمان اروپا دعوت شده و جایزه را از دست رئیس سوسیالیست های بین الملل گرفتند.

پیش از سخنرانی دکتر مولایی، چندین شخصیت بین المللی از اتحاد و همبستگی کارگران جهان صحبت کردند و رئیس سوسالیست های بین الملل به مبسوط به شرح شرایط ناگوار کارگران ایران به طور عام و به شرایط زندانی شدن آقای اسانلو به طور خاص پرداختند و سپس فیلمی از مبارزات کارگران شرکت واحد تهران و از فعالیت های آقای اسانلو به نمایش در آمد که با کف زدن های ممتد حاضرین روبرو گشت.

آقای دکتر مولایی ضمن تشکر از افکار عمومی جهانی و اتحاد بین المللی کارگران، شرایط کلی کنونی ایران را برای حاضرین تشریح ساختند. ایشان آرزو کردند که ای کاش خود آقای اسانلو آزاد بودند و می توانستند به همراه دیگر رفقایش که یک مبارزه صلح آمیز و مدرن امروزی را به پیش می برند، در بین شما حاضر می شدند و خودشان دسته جمعی
این جایزه را می گرفتند.

آقای دکتر مولایی از مبارزات دموکراتیک زنان، قوم های ایران و دیگر نهادهای مردمی و ملی نیز یاد کردند.
در پایان این سخنرانی، تمام مردم به طور یکپارچه از جای خود برخواسته و با کف زدن های ممتد، همبستگی و پشتیبانی خود را از کارگران ایران اعلام داشتند.

در پایان برنامه، رئیس فدراسیون باردیگر در پشت تریبون قرار گرفته و چنین گفت: ما همگی با هم و با منصور اسانلو پیمان می بندیم که سال دیگر در همین موقع، میزبان ایشان در اینجا باشیم. این حرف او، سالن را به وجد و شوق آورده، باردیگر کف طولانی زدند.


گزارش از انور میرستاری
فدراسیون اروپرس
۱۵ ـ ۱۰ ـ ۲۰۰۸