ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 08.10.2008, 22:21
آیا آقای خاتمی حاضر است ایستادگی كند یا نه؟

به گزارش پایگاه ‌اطلاع‌رسانی «پویش دعوت از خاتمی» (موج سوم)، عبدالله نوری در دیدار با هسته مركزی «پویش دعوت از خاتمی» گفت: «علی‌رغم محدودیت اطلاعات ما و عدم دسترسی‌مان به منابع قابل اعتماد به دلیل گزارشات ضد و نقیض در مسایل گوناگون كشور و پیچیدگی شرایط، آنچه مسلم به نظر می‌رسد این است كه كشور به سمت و سوی خوبی حركت نمی‌كند و اگر كسی بتواند در جهت تغییر وضعیت نامطلوب و نامساعد موجود كشور گام بردارد، باید به وظیفه ملی خود عمل كند.»

وزیر سابق كشور در دولت‌های اول‌ هاشمی و خاتمی در این دیدار صمیمانه اظهار داشت: «به نظرم آقای خاتمی تنها در شرایطی مناسب است بیاید كه قاطعانه‌تر اقدام کند و از پیش اعلام نماید كه به فلان تعداد اهداف ولو حداقلی می‌خواهد دست بیابد و بر سر این اهداف ایستادگی و پایداری خواهد كرد، از آن‌ها عقب نخواهد نشست و طبق وعده عمل خواهد نمود. به عنوان مثال حرکت در جهت نیل به دموکراسی واقعی و اجتناب از پذیرش یک شبه‌دموکراسی تحمیلی از جمله این اهداف می‌تواند باشد».

وی گفت: «به باور من آقای خاتمی اگر بخواهد می‌تواند این‌گونه باشد و با ایستادگی و قاطعیت بیشتر می‌تواند به اهداف تعیین‌شده خود برسد. اگر آقای خاتمی بیاید و محكم بایستد ان‌شاء‌الله در انتخابات و پس از آن موفق خواهد شد».

نوری افزود: «اما اگر آقای خاتمی اهداف مشخصی را تعیین نكند و یا آمادگی ایستادن بر سر آرمان‌ها، برنامه‌ها و اهداف تعیین‌شده خود را نداشته باشد، احتمال ناکامی ایشان حتی پس از پیروزی در انتخابات افزایش می‌یابد و به نظرم بهتر است نیاید».

عبدالله نوری در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار اظهار داشت: «من هم مثل بسیاری دیگر فکر می‌کنم آقای خاتمی رأی لازم را دارد. تنها نگرانی من مثل خود آقای خاتمی مربوط به بعد از انتخابات است. مسأله اصلی آقای خاتمی باید این باشد كه آیا حاضر است برای دستیابی به برنامه‌ها و اهدافش ایستادگی كند یا نه، وگرنه به باور من دیگر نگرانی‌ها و دغدغه‌ها از اهمیت كمتری برخوردارند».

در ابتدای دیدار، اعضای هسته مركزی «پویش دعوت از خاتمی» به طرح دیدگاه‌ها و دلایل خود در دفاع از آمدن خاتمی پرداختند، گزارشی از فعالیت‌های دوازده‌گانه خود برای افزایش احتمال نامزدی خاتمی ارائه كردند و با عبدالله نوری در باب پاره‌ای مسائل كلان كشور به گفتگو پرداختند.