ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 24.09.2008, 22:51
اطلاعیه شماره ۴ انجمن حامیان حق‌تحصیل

ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲ مهر ماه تعدادی از دانشجویانی كه به رغم چند ماه مراجعات مكرر به مراكز مختلف، پاسخ درستی در خصوص علت محروم شدنشان از حق ادامه تحصیل دریافت نكرده بودند جلوی ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اطلاعات، تجمعی اعتراضی را بر پا نمودند.

در سه سال اخیر صدها دانشجو به جرم انتقاد از مسؤولان دانشگاهی و مملكتی به اشكال مختلف از تحصیل آزادانه محروم شده‌اند و از همین رهگذر ده‌ها هزار دانشجوی دیگر به سكوت فراخوانده شده و اجباراً فرامین حراست دانشگاه‌ها را اجرا می‌كنند. تجمع دو ساعته‌ی اعتراضی دیروز دانشجویان كه با نظم و آرامشی قابل توجه مقابل وزارت علوم انجام شد، در همین ارتباط و به دنبال بی‌حاصل بودن مكاتبات و اقدامات قانونی پیشین، سازمان داده شد كه با حضور پررنگ ولی آرام نیروهای امنیتی و انتظامی به انجام رسید. دانشجویان و خانواده‌های آنان كه پلاكاردهای اعتراضی متعددی را بر افراشته بودند در پایانِ اجتماع دو ساعته‌‌ی خود كه توجه بسیاری از رهگذران را برانگیخته بود، تأكید كردند كه به اقدامات قانونی خود ادامه خواهند داد و آن‌گاه با خواندن سرود "یار دبستانی من" به تجمع خود پایان دادند.

انجمن حامیان حق تحصیل ضمن حمایت از حق مسلّم دانشجویانی كه برخلاف قانون اساسی كشور، ادامه‌ی تحصیلشان مورد تعرضِ كاملاً غیر قانونيِ برخی ارباب قدرت قرار گرفته است، بار دیگر یادآوری می‌كند كه در نامه مورخ ۲۲/۴/۸۷ خود به كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، هشدار داده بود تا نمایندگان مردم و مسؤولان ذیربط پیش از آن كه دیر شود اقدامی مؤثر برای تأمین حقوق بدیهی دانشجویان به‌عمل آورند . متأسفانه به‌رغم پی‌گیری‌های مكرر و چند ماهه‌ی كتبی و شفاهی انجمن، مقامات مرتبط تاكنون هیچ اقدام مفیدی ننموده و عملاً باعث شده‌اند موضوع وارد فضای مهرماه دانشگاه‌ها شود.

با امید به این‌كه هرچه سریع‌تر اقدامی مؤثر برای بازگرداندن حقوق دانشجویان به عمل آید و جناح‌های تندرو ضمن درس‌گیری از تجربیات پیشین، این‌بار باعث تشدید بحران‌های داخلی كشور نگردند.

۳ مهر ۱۳۸۷
انجمن حامیان حق تحصیل
.(JavaScript must be enabled to view this email address)