ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 01.09.2008, 11:31
یک ایرانی مسیحی در بازداشت وزارت طلاعات

"رامتین سودمند" یک ایرانی مسیحی همچنان در بازداشت وزارت طلاعات قرار داد.

با گذشت ۱۲ روز از دستگیری رامتین سودمند و پی گیریهای شدید خانواده هنوز هیچ اتهامی از سوی مقامات وزارت اطلاعات نسبت به ایشان اعلام نشده است و ایشان همچنان بدون هیچ دلیلی در بازداشت به سر می برند.

برادر رامتین سودمند روز دوشنبه اول سپتامبر از طرف وزارت اطلاعات احضار شده است و شرایط برای این خانواده هررزو نگران كننده تر می شود. وضع مادر ایشان نیز هم اكنون به دلیل سابقه بیماری به شدت وخیم گزارش شده است.

همچنین خانواده ایشان با هر وكیلی تماس می گیرند آن وكیل از سوی مقامات اطلاعات با تهدید روبرو شده و دیگر حاضر به پی گیری پرونده نمی شود. قبلا نیز یكی از مقامات وزارت اطلاعات طی تماسی با خانواده ایشان تهدید كرده بود كه با مراجعه به دادگاه، وكیل و هر راه دیگر به جایی نخواهید رسید و فقط پولتان را دور خواهید ریخت.

لازم به یادآوری است كه "كشیش حسین سودمند"، پدر رامتین سودمند تنها فردی است كه رسماً از سوی مقامات قضایی حکومت جمهوری اسلامی ایران به ‌خاطر عدم انکار ایمان مسیحی‌ خود محكوم و درسوم دسامبر سال ۱۹۹۰ مظلومانه در زندان مشهد اعدام گردید. بعد ها با پی گیری همسرشان این حكم از سوی مقامات وزارت اطلاعات اشتباه اعلام شده و در كمال گستاخی پیشنهاد پرداخت دیه به عوض آن داده شده بود.