ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 29.08.2008, 8:26
مسابقه بهترین وبلاگ دویچه وله

بیانیه مطبوعاتی:
دویچه وله در جستجوی بهترین وبلاگ‌ها در یازده زبان
پنجمین دور رقابت بین المللی «The BoBs»


دویچه وله در روز سی و یکم اوت ۲۰۰۸ میلادی برابر با دهم شهریور ۱۳۸۷، پنجمین دور رقابت بین‌المللی انتخاب بهترین وبلاگ‌ها «The BoBs» را آغاز می‌کند. کاربران اینترنتی می‌توانند به مدت چهار هفته با مراجعه به آدرس: http://www.thebobs.com بهترین وبلاگ‌ها را در شانزده موضوع کاندید نمایند. این مسابقه بین‌المللی در یازده زبان: فارسی، آلمانی، پرتغالی، انگلیسی، فرانسه، روسی، چینی، عربی، هلندی، اندونزیائی و اسپانیائی برگزار می‌شود.

مسابقه «The Bobs» بزرگترین مسابقه بین‌المللی است که برندگان آن همزمان توسط هیئت داوران و در رای‌گیری عمومی انتخاب می‌شوند. سال گذشته بیش از هفت هزار وبلاگ، پادکست و ویدئوبلاگ کاندید شده و بیش از یکصد هزار کاربر در رای‌گیری شرکت کردند.

اهداف مسابقه
خانم یوتا توفرن، مسئول بخش آنلاین دویچه وله DW-WORLD.de یکی از اهداف برگزاری این مسابقه را چنین برمی‌شمارد: «هدف ما نشان دادن دنیای پرتنوع وبلاگ‌ها، برقراری دیالوگ و گفت‌وگوی فرازبانی از طریق این فوروم است».

علاوه بر این، دویچه وله می‌خواهد با برگزاری این مسابقه حمایت خود از وبلاگ نویسان در کشورهائی با آزادی مطبوعات محدود را اعلام نماید. خانم توفرن می‌گوید: وبلاگ‌ها در بسیاری از نقاط جهان امکانی محدود برای ابراز آزاد بیان وعقیده هستند. به همین خاطر امسال هم، دویچه وله و سازمان گزارشگران بدون مرز مشترکا جایزه ویژه‌ای به وبلاگ‌هائی که در این زمینه فعالیت دارند، اهدا می‌کنند.

نوآوری
کاراکتر بین‌المللی این مسابقه را می‌توان با یک نگاه بر روی نقشه وبلاگ‌ها دریافت. موقعیت جغرافیائی بیش از ۴۵ هزار وبلاگ که در بلوگوپدیا به ثبت رسیده‌اند، به روز شده است. بدین ترتیب می‌توان به سرعت اطلاعات زیادی را در مورد وبلاگ‌ها در مناطق مختلف جغرافیائی کسب کرد.

برنامه زمانبندی شده مسابقه
تا روز سی ام سپتامبر/ نهم مهر، همه علاقه‌مندان می‌توانند در http://www.thebobs.com وبلاگ‌های مورد علاقه خود را کاندید نمایند. از بین این کاندیدها هیئت بین‌المللی داوران که از ژورنالیست‌های مستقل، محققین در علوم ارتباطات و بلاگرها تشکیل شده، نامزدهای هر موضوع را معرفی می‌کنند. از بین این نامزدها در بین روزهای ۲۷ اکتبر تا ۲۶ نوامبر (ششم آبان تا ششم آذر) از طریق رای گیری عمومی بهترین وبلاگ‌ها انتخاب می‌شوند. همزمان هیئت داوران نیز بهترین‌های خود را طی مراسمی که در موزه ارتباطات شهر برلین برگزار می‌شود، اعلام می‌دارد.

همراهان
همکاران ویژه «The BoBs» سازمان گزارشگران بدون مرز و رادیو هلند هستند.
همکاران مطبوعاتی این مسابقه:

Handelsblatt.com / Zeit.de/ Mister Wong (آلمان)
Arte/ TV5 / Categorynet.com (فرانسه)
Clarin.com (آرژانتین)
ElTiempo.com (کلمبیا)
Bright /De Volkskrant (هلند)
Global Voices, /Six Apart (آمریکا)
Folha Online / UOL (برزیل)
La Nacion.cl (شیلی)
Lenta.ru (روسیه)
Maktoob (اردن)
iran-emrooz.net , Gooya, Radio Zamaneh (ایران)
Sina (چین)
alarabiya.net (دبی)

اسپانسرها:
HTC, Freecom, O'Reilly, Sevenload.

با احترام
هیئت برگزار کننده
Bonn, 29. August 2008

http://www.thebobs.com
http://www.dw-world.de
http://www.dw-world.de/persian