ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 15.07.2008, 10:52
هوشنگ امیراحمدی در تهران

به نوشته روزنامه «اعتماد ملی»، هوشنگ امیراحمدی رئیس انجمن دوستی ایران و آمریكا كه اسفند سال گذشته به تهران سفر كرده بود، بار دیگر راهی ایران شد و گفت كه حضور مجددش در تهران بنابر تمایل خود او صورت گرفته است.

وی اگرچه تلویحا تصریح كرد به جهت طرح گشایش دفتر حافظ منافع آمریكا در تهران و بحث‌های پیرامون آن راهی ایران نشده، اما در عین حال خاطرنشان كرد كه قبل از آنكه به تهران بیاید با برخی مقامات رسمی ایالا‌ت متحده دیدار و در این‌باره گفت‌وگو كرده است.
امیراحمدی همچنین از دیدار چند روزه خود با شائول موفاز معاون نخست‌وزیر اسرائیل خبر داد كه به درخواست آنها در نیویورك صورت گرفت.

موفاز چندی قبل گفته بود چنانچه ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف نكند، اسرائیل به ایران حمله خواهد كرد.

به گفته امیراحمدی، وی به همین خاطر با تشریح مواضع واقعی نظام جمهوری‌اسلا‌می ایران درخصوص مساله اسرائیل و فلسطین نسبت به پیامد هرگونه حمله‌ به ایران از سوی اسرائیل به موفاز هشدار داده است.

وی در این گفت‌وگو ضمن آنكه لطف آقای احمدی‌نژاد، جهت فراهم كردن مقدمات سفرش به ایران را یادآور می‌شود، می‌گوید كه حضور پیشین او نه به دعوت رحیم مشایی معاون رئیس‌جمهور بلكه به سفارش مقام بالا‌تر، یعنی شخص احمدی‌نژاد صورت گرفت.

امیراحمدی در عین حال كه تصریح می‌كند در سفر قبلی خود تقریبا با تمام اعضای كابینه رئیس دولت دیدار و گفت‌وگو داشته است، می‌افزاید كه تا این لحظه دیدار مجددی با مسوولا‌ن كشور نداشته هرچند كه همیشه قراری برای انجام ملا‌قات هست ولی باید دید چه پیش می‌آید.
رئیس انجمن دوستی ایران و آمریكا در بخشی دیگر از گفت‌وگو در خصوص احتمال برقراری رابطه ایران و آمریكا با تاكید بر اهمیت این موضوع، می‌گوید: در حال حاضر برخی با قد و قواره كوچكشان در این زمینه اظهار نظر می‌كنند.

وی در ادامه بزرگ‌ترین چالش اسرائیل را نه اعراب بلكه ایران می‌داند كه آنها هم زیركانه این موضوع را بردوش آمریكا منتقل كرده‌اند. امیراحمدی همچنین با تاكید بر اینكه نه جاسوس است و نه خائن می‌گوید: عاشق ایران است و درباره رابطه آمریكا با ایران حتی اگر حامل پیام رسمی هم نباشد، حامل حرف است.