ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 26.04.2008, 14:27
بیش از ۴۰ درصد قتلها در خوزستان ناموسی است


ایسنا: رییس پلیس آگاهی استان خوزستان، ۷۵ درصد گم‌شدگان استان را دختران و زنان و علت ناپدیدی بیشتر آن‌ها را فرار از خانه‌ عنوان كرد.

سرهنگ «مختاری‌فرد» با اعلام این مطلب افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، سن اغلب دختران و زنان گمشده ۱۵ تا ۲۹ سال بوده و عملیات و بررسی‌های پلیس در این موارد، منتج به این می‌شود كه افراد گمشده، اغلب از خانه فرار كرده‌اند.

سرهنگ مختاری‌فرد بیش از ۴۰ درصد قتل‌ها در خوزستان را از نوع ناموسی توصیف و اعلام كرد: استان خوزستان، از نظر آمار قتل‌های ناموسی، پس از استان سیستان‌وبلوچستان، در رتبه دوم كشوری قرار دارد

وی گفت: از آن جا كه در این نوع قتل‌ها معمولا ولی‌ دم، خود، قاتل است، حداكثر مجازات برای متهم، هشت سال زندان است

وی در ادامه در تشریح جرایم جنایی استان خوزستان، تصریح كرد: آدم‌ربایی كمترین آمار را در میان جرایم جنایی استان خوزستان به خود اختصاص می‌دهد؛ به طوری كه در یك سال، به طور میانگین پنج مورد آدم‌ربایی اتفاق افتاده كه بیشتر هم به علت اختلافات مالی بوده‌ است.

سرهنگ مختاری‌فرد در ادامه با ابراز تاسف از افزایش آمار قتل نفس در خوزستان بویژه در اهواز، در عین حال گفت: خوشبختانه پلیس آگاهی تا كنون توانسته ۷۹ درصد این جرایم را كشف كند.

وی، بیشترین آمار «تجاوز به عنف» در استان خوزستان را پس از آبادان، مربوط به اهواز دانست و گفت: مجرمان به شیوه‌های متفاوت، در پوشش مسافركش‌، افراد را از مركز شهر می‌ربایند و به حاشیه شهرها می‌برند.

به گفته وی، استان خوزستان در میان سایر استانهای كشور، در ارتكاب جرم تجاوز به عنف، در رده‌های دهم و گاه یازدهم و استان‌های اصفهان، تهران و شیراز در رتبه‌های نخست قرار دارند.

رییس پلیس آگاهی استان خوزستان در همین ارتباط خبر داد: اخیرا اعضای باند متجاوزان به عنف در استان با بیش از ۱۶ فقره جرم دستگیر شده‌اند.

وی، سن این متهمان را بین ۲۰ تا ۲۸ سال عنوان و نسبت به كاهش سن مجرمان تجاوز به عنف در استان ابراز تاسف كرد.