ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 09.04.2008, 16:58
اهدای قلم طلایی سال ۸۶ به زنده‌یاد احمد بورقانی

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد قلم طلایی سال ۱۳۸۶ هم زمان با روز جهانی آزادی مطبوعات به پاس تلاش‌های خالصانه‌ی زنده یاد احمد بورقانی در جهت آزادی بیان و مطبوعات به خانواده وی خواهد شد.

متن بیانیه صادره كه در پی نشست روز چهارشنبه ۲۱/۱/۸۷ شورای مركزی این نهاد مدافع مطبوعات انتشار یافت، به شرح زیر است:

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات جایزه ی قلم طلائی سال ۱۳۸۶ خود را به پاس تلاش های خالصانه ی "معمار توسعه ی مطبوعات ایران" به زنده یاد احمد بورقانی از موسسان این انجمن اهدا خواهد كرد.

مطبوعات ایران طی دهه ی اخیر مدیون تلاش‌های بی وقفه احمد بورقانی در دفاع از آزادی، حق انتشار آزاد مطبوعات، برخورداری از امنیت شغلی و حرفه‌ای و دادرسی عادلانه به هنگام طرح دعاوی حقوقی علیه روزنامه نگاران و اهالی رسانه است.

زنده یاد بورقانی در پایداری بر سر تعهدهای خود از مقام و موقعیت خویش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چشم پوشید تا ناظر امواج سهمگین سركوب و توقیف مطبوعات، بازداشت و زندانی كردن روزنامه نگاران و صدور احكام سنگین قضایی علیه اهالی مطبوعات نباشد.

او با كارنامه‌ای درخشان در روز سیزدهم بهمن ماه ۱۳۸۶ به دیدار حق شتافت و جامعه ی مطبوعاتی ایران را در اندوه فقدان یكی از قهرمانان مدافع آزادی و حقوق اساسی مردم فرو برد.
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات هم زمان با روز جهانی مطبوعات جایزه قلم طلایی سال ۱۳۸۶ را طی مراسمی ویژه به خانواده ی زنده یاد احمد بورقانی تقدیم خواهد كرد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات
چهارشنبه ۲۱/۱/۸۷