ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 06.04.2008, 16:45
محمود صالحی آزاد شد

محمود صالحی به‌خاطر سازماندهی مراسم اول ماه ماه در ۱۳۸۳ - چهار سال پیش برای مدت کوتاهی بازداشت و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد. وی سپس به دادگاه فراخوانده شده و مورد محاکمه قرار گرفت. در این دادگاه وی به ۵ سال زندان محکوم شد. اما این حکم بعدا در دادگاه تجدیدنظر تعدیل شد و به یک سال حبس کاهش یافت. سال گذشته در روز ۱۸ فروردین وی در سقز بازداشت و به زندان سنندج انتقال یافت.

دوران زندان محمود صالحی چهارم فروردین ۱۳۸۷ بپایان ‌رسید. مقامات قضایی در ایران مانع از آزادی وی شدند. و اتهام‌های جدیدی علیه وی اقامه کردند. به گفته‌ی محمد شریف؛ وکیل مدافع محمود صالحی، اتهام‌های جدید این فعال کارگری نامه‌های تشکری است که وی در پاسخ به ابراز همبستگی با ایشان در زندان نوشته است. در روز دوشنبه ۲۷ اسفند ماه، دادگاه انقلاب در سنندج قرار بازداشتی صادر کرد که بر اساس آن دوره زندان صالحی دو ماه تمدید شد.

صالحی اواخر اسفند گذشته در اعتراض به ادامه‌ی زندان خود دست به اعتصاب غذا زد. با توجه به بیماری و نارسایی کلیه، خانواده‌ی وی و نهادهای مدافع حقوق بشر نگران سلامت وی بودند. روز یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ خبر رسید که صالحی مجددا دادگاهی و قرار بازداشت وی به وثیقه تبدیل شده است.

هم‌اکنون منصور اسنلو یکی دیگر از فعالین سندیکایی به جرم همین نوع فعالیت، دوره محکومیت پنج ساله‌اش را می‌گذراند. گزارش شده که مسئولین از دادن مرخصی پزشکی برای درمان جراحت‌های وارده بر چشم چپ ایشان، که در اثر ضربات شدید ماموران به سر ایشان در هنگام دستگیری وارد شده است، خودداری می‌کنند.