ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 16.03.2008, 17:19
حمایت بیشتر بین‌المللی، سرکوب بیشتر در ایران

جنبش زنان ایران: حمایت بیشتر بین‌المللی، سرکوب بیشتر در ایران

۲۵ اسفند ماه ۱۳۸۶ – در حالی که شخصیت‌های طراز اول بین المللی همچنان در حال پیوستن به بیانیه حمایت از حقوق برابر و اعلام همبستگی با مبارزان حقوق زنان ایرانی هستند، مقامات ایرانی با جلوگیری از سفر به خارج از کشور تعدادی از زنان کمپین تغییر برای برابری، اقدامات و قوانین تبعیض آمیز را در معرض توجه جهانیان قرار می‌دهند.

مری رابینسون، نائب رئیس انجمن مادرید؛ رئیس جمهور سابق ایرلند و کمیسیونر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل، و ویجیدس فین بوگادوتیر، رئیس جمهور سابق ایسلند و عضو انجمن مادرید به شش برنده جایزه صلح نوبل و صدها تن از فعالان پیشگام پیوسته و حمایت خود را از بیانیه کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اعلام کردند.

این در حالیست که سه تن از فعالان کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر برابری و عضو مرکز فرهنگی زنان که قصد شرکت در مراسم روز جهانی زن را داشتند ممنوع الخروج شدند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران تاکید می‌کند که "این موارد بخاطر احساس خطر بخشی از حاکمیت و تلاشهای عبث آنها برای پنهان کردن حقیقت ستم بر زنان ایرانی است".

در تاریخ بیستم اسفند ماه، پاسپورت منصوره شجاعی که در حال سفر به دبی بود توسط یکی از ماموران دولتی مصادره شد و ایشان ممنوع الخروج شدند. به ایشان اخطار شده بود که سفرش "اقدام علیه امنیت ملی" تلقی می‌شود اما ایشان اصرار داشتند که این سفر قانونی است.

مورد دیگری که جنجال‌های بین‌المللی فراوانی علیه ایران بدنبال داشت مربوط به جلوگیری از سفر پروین اردلان به سوئد برای دریافت جایزه مشهور اولاف پالمه در تاریخ ۱۳ اسفند ماه بود. در حالی که پروین اردلان سوار هواپیمای ایرفرانس شده بود ماموران سر راهش قرار گرفتند و پاسپورت او را ضبط کرده و او را روانه دادگاه کردند.

یک ماه پیش هم طلعت تقی‌نیا از سفر شخصی به مراکش بازداشته شد. پاسپورتش را گرفتند و به او برای پیگیری رسیدی دادند.

http://www.iranhumanrights.org
برای اطلاعات بیشتر با این افراد تماس بگیرید:
، ایمیل در نیویورک،‌هادی قائمی
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
تلفن: 5996 669 917 1
ایمیل
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
در وین، ارون رودس، تلفن 6612 635 676 43