ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 02.03.2008, 17:29
علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال شد


"علی دایی" به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرانجام پس از مدت‌ها "علی دایی" کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد.

علی کفاشیان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: صحبت‌های مقدماتی طی روزهای گذشته با علی دایی انجام شده بود که امروز با ارایه برنامه‌هایش به فدراسیون فوتبال نشستی را با او برگزار کردیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: پس از بررسی برنامه‌های علی دایی، وی رسما به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد.

این در حالی است که علی دایی حتی در میان گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای تصدی پست سرمربیگری تیم ملی قرار نداشت.

دیدگاه کارشناسان پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی

افشین قطبی: از این انتخاب خوشحالم

افشین قطبی پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: خودم و باشگاه پرسپولیس در خدمت تیم ملی خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تبریک انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: از این انتخاب خوشحالم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی که یکی از کاندیدای مربی‌گری تیم ملی فوتبال بود، ادامه داد: شخصا هر کاری از دستم بربیاید برای کمک به تیم ملی فوتبال کشورم دریغ نخواهم کرد و برای هرگونه کمک به علی دایی آماده‌ام.

قطبی اظهار کرد: من با پرسپولیس قرارداد دارم و سرمربی این تیم هستم، اکنون تمام تمرکزم روی پرسپولیس است.

محمد پنجعلی: تصمیم و انتخاب خوبی بود

مربی پیشین تیم ملی امید ایران با ابراز خرسندی از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اتخاذ این تصمیم را مثبت خواند.

محمد پنجعلی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تصمیم و انتخاب خوبی بود و من با تبریک به علی دایی خوشحالی خود را ابراز می‌کنم.

وی در ادامه خواستار ارایه دادن استقلال کامل کاری به وی از سوی فدراسیون فوتبال شد و افزود: فدراسیون فوتبال باید به طور کامل به علی دایی استقلال کاری بدهد تا وی بتواند در تمام جنبه‌های تیم ملی به راحتی عمل کند و مورد حمایت نیز قرار بگیرد.

پنجعلی گفت: حمایت کامل فدراسیون فوتبال باید به این صورت باشد که تمام ابزارهای لازم رادر اختیار وی قرار دهد و وی بتواند کمک‌های خودش را با اختیار تام انتخاب کند.

وی با سخت و مشکل توصیف کردن کار علی دایی در این برهه از زمان گفت: وی کار بسیار سختی را پذیرفته است اما، دایی از جمله زحمت کشیده‌های تیم ملی است و مهمترین فاکتور کاری‌اش این است که خودش از بازیکنان بزرگ و خاک خورده‌های فوتبال است که فوتبال را در سطح بالا بازی کرده و هم اکنون می خواهد تجربیات بین‌المللی خود را در عرصه‌ی مربی گری تیم ملی عرضه کند.

پنجعلی گفت: در این برهه از زمان مساله‌ی منافع ملی باید مدنظر قرار بگیرد و همه‌ی جامعه‌ی فوتبال و اعضای تیم ملی فوتبال باید به حمایت از وی بپردازند و از هرگونه جوسازی پرهیز شود.

وی ادامه داد: افراد دیگری که به عنوان کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی نیز بودند هر کدام دارای شخصیت خاص خودشان بودند که در شرایط فعلی نباید به آنها پرداخت و فقط باید به حمایت از کادرفنی فعلی بپردازیم و در یک واژه همه‌ی جامعه‌ی فوتبال برای سربلندی کشورمان فنا شویم.

حسن روشن: دایی موقعیت خوبی در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد

کارشناس و پیشکسوت فوتبال در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی ایران گفت: با توجه به مسایلی که درمورد ارتباط علی دایی با برخی از بازیکنان تیم ملی شنیده‌ام فکر می‌کنم اولویت کار او باید این باشد که همه‌ی گذشته‌ را فراموش کند و تنها با شایسته‌سالاری به تیم ملی نگاه کند.

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این انتخاب به عقیده‌ی من بد نبود. من فکر می‌کنم در این وضعیت انتخاب خوبی انجام دادند. چون علی دایی موقعیت خوبی در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد و زودتر می‌تواند اعتماد این مجامع را دوباره به ما جلب کند.

وی ادامه داد: من احساس می‌کنم علی دایی هنوز برای تیم ملی جوان است و باید از باتجربه‌ترها کمک بگیرد. باید از آنهایی که در این زمینه کار کرده‌اند و به درد تیم ملی می‌خورند استفاده کند. اما، به طور کلی فکر می‌کنم که اختلاف نظرهایی که برخی گروه‌ها برای تحمیل گزینه‌ی خود به تیم ملی داشتند باعث شد تا در نهایت علی دایی برای این پست در نظر گرفته شود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که من خواهش بردارانه‌ای را از علی دایی دارم، تصریح کرد: دایی باید در این مقطع مسایل قدیمی را که در تیم ملی بین او و سایر بازیکنان بوده کنار بگذارد. به عقیده‌ی من هم اکنون باید به همه به یک چشم نگاه کند. کسی که خوب بازی کند در تیم ملی جا داشته باشد و کسی که بد بازی کند از این تیم کنار رود. او باید شایسته‌ها را برای تیم ملی انتخاب کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید علی دایی جاذبه‌ی لازم برای هدایت ستاره های تیم ملی را دارد یا خیر؟ پاسخ داد: این کار خیلی مشکل است اما، من امیدوارم که علی دایی بتواند به این نکته‌ی مهم دست یابد.

روشن با تاکید بر اینکه علی دایی در عین شایستگی هنوز برای تیم ملی جوان است، خاطرنشان کرد: به هر حال تیم ملی جای بزرگی است اما، علی دایی هم شخصی با ویژگی‌های مناسب و تحصیلات کامل است. او باید حتما از بقیه کمک بگیرد و سوء تفاهم‌های گذشته را برطرف کند.

پرویز مظلومی: همه باید به انتخاب فدراسیون احترام بگذارند

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، افزود: علی دایی باید با انتخاب‌های درست و تمرینات مناسب و گذاشتن وقت بیشتر برای تیم ملی، برای موفقیت فوتبال کشور تلاش کند.

وی ادامه داد: هم اکنون که سرمربی تیم ملی انتخاب شده است همه باید به انتخاب فدراسیون احترام بگذارند و با کم کردن انتقادهایشان به علی دایی کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان خاطرنشان ساخت: موفقیت پشت ریسک است و کسانی که علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده‌اند، ریسکش را پذیرفته و به توانایی‌های وی اعتقاد دارند.

مظلومی تاکید کرد: علی دایی اگر در دوران بازیگری با عده‌ای اختلاف داشته است دیگر باید آن‌ها را به خاطر منافع ملی کنار بگذارد و در لباس مربیگری تیم ملی تنها منافع تیم ملی را مد نظر قرار دهد.

مربیان تیم ملی فوتبال ایران از اظهارنظر

منصور ابراهیم زاده و افشین پیروانی مربیان تیم ملی ایران از اظهارنظر درباره‌ی انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی خودداری کردند و این موضوع را به نشست با سرمربی جدید و فدراسیون فوتبال موکول کردند.

منصور ابراهیم زاده به خبرنگار ایسنا گفت: این اتفاق به تازگی افتاده است و نمی‌توان درباره‌ی آن اظهارنظر کرد. باید دید مسوولان فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرند و من در این مورد بعدا صحبت می‌کنم .

افشین پیروانی نیز اظهار کرد: از این خبر مطلع شدم اما، فعلا در این باره صحبت نمی‌کنم و پس از مشخص شدن تمامی شرایط درباره‌ی آن اظهارنظر خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی ایران به حمایت تمامی جامعه‌ی فوتبال نیاز دارد

محمود یاوری پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در هر صورت علی دایی اسوه‌ی فوتبال ایران است و در فوتبال ما زحمات زیادی کشیده است. همانطور که افشین قطبی امتیاز بزرگ همکاری با مربیان بزرگ دنیا را داشت، علی دایی نیز در طول دوران حضورش در فوتبال اروپا با مربیان صاحب نامی همکاری کرده است. اکنون وظیفه‌ی تمامی جامعه‌ی فوتبال و به خصوص همه‌ی مربیان است که به خاطر تعصب ملی به علی دایی کمک کنند.

وی افزود: تمامی ما باید دایی را حمایت کنیم چرا که او می‌تواند از شهرت، محبوبیت و شخصیتش در تیم ملی استفاده کند، تصور می‌کنم فدراسیون انتخاب خوبی انجام داد هر چند که هر گزینه‌ی دیگری انتخاب می‌شد، برتری‌هایی از هر نظر داشت اما، در میان گزینه‌هایی که وجود داشت دایی نیز انتخاب خوبی بود. وی در سایپا نیز نشان داد که توانسته کمبودها را جبران کند و تیمش روال طبیعی را پیدا کند در واقع او در طول یک سال و نیم مربی‌گری باشگاهی عملکرد خوبی داشته است و تیمش سیر صعودی پیدا کرده است.

یاوری خاطرنشان کرد: اعتقادم این است که یک سرمربی در تیم ملی نیاز به تجربه و علم روز دارد که تصور می‌کنم، علی دایی با توجه به آشنایی با علم روز و انرژی که دارد می‌تواند به مرور صاحب تجربه نیز شود و تیم خوبی را روانه‌ جام جهانی کند.

یاوری درباره‌ی رابطه‌ی دایی با بازیکنان بزرگ فوتبال ایران نیز گفت: شاید هیچ کس مانند علی دایی لژیونرها و بازیکنان بزرگ تیم ملی را نشناسد، چرا که وی در بطن تیم ملی بوده و روحیات و نحوه‌ی ارتباط با آنها را به خوبی می‌داند.

کیومرث هاشمی: علی دایی را در تیم ملی همراهی کنیم

کیومرث هاشمی پس از انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من از همه‌ی کارشناسان، مربیان، هواداران فوتبال و نمایندگان رسانه‌های گروهی می‌خواهم که دست به دست هم بدهند و علی دایی را در تیم ملی همراهی کنند.

معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مرکز توسعه‌ی ورزش قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم گفته بودیم سازمان تربیت بدنی از تصمیم فدراسیون حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد و همین حمایت‌ها می‌تواند در نتیجه‌گیری مجموعه‌ی تیم ملی فوتبال ایران موثر باشد. به هر ترتیب ما از هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال گرفته حمایت می‌کنیم و به سرمربی جدید تیم ملی فوتبال احترام می‌گذاریم.

وی با تاکید بر این که همه‌ی دست اندرکاران در فوتبال ایران باید از این تصمیم حمایت کنند، یادآور شد: من از مردم فوتبال دوست ایران، نمایندگان رسانه‌های گروهی، کارشناسان، مربیان و هواداران فوتبال ملی می‌خواهم که در این شرایط که به سر می‌بریم دست به دست هم دهند و علی دایی و تیم ملی فوتبال ایران را حمایت کنند.

هاشمی با بیان این که دایی اعتبار فوتبال ایران است، تصریح کرد: علی دایی هم اکنون از بزرگترین اعتبارهای فوتبال ایران در دنیا است و امیدوارم که او بتواند در این آزمایش موفق و سربلند باشد. من به شخصه آرزوی موفقیت برای دایی دارم و امیدوارم که علی دایی با بازی‌های خوب تیم ملی بتواند نتیجه‌ی مناسبی هم کسب کند.