ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 26.02.2008, 12:06
معاون وزير خزانه‌دارى آمریکا به خاورمیانه می‌رود


يك مقام ارشد وزارت خزانه دارى آمريكا هفته جارى خاورمیانه خواهد آمد تا حمایت مراكز و موسسات مالى مهم منطقه را در افزايش فشارها عليه ايران بدست آورد.

به گزارش خبرگزارى رويترز،"جان رنكين" يكى از سخنگويان وزارت خزانه دارى آمريكا گفت: "استوارت لوى" معاون وزير خزانه دارى در امور تروريسم و اطلاعات مالى هفته جارى از قطر، بحرين و امارات متحده عربى ديدار و با مقامهاى دولتى و مجريان بانكى آنها گفتگو خواهد كرد.

وى در تشريح اهداف اين سفر گفت:" اين سفر بخشى از ماموريت كلى ما براى مبارزه با تداركات مالى تروريستى است."

وزارت خزانه دارى آمريكا مانع تبادلات مالى اين كشور با برخى از بانكهاى دولتى و شركتهاى ديگر ايرانى شده كه به كمك در برنامه هسته‌اى تسليحاتى و حمايت مالى به گروه‌هاى تروريستى متهم هستند. در بين اين بانكها مى توان به نام بانكهاى ملى، ملت، سپه و صادرات اشاره كرد.

رنكين از اظهار نظر درباره گزارش روز گذشته روزنامه وال استريت ژورنال خوددارى، اما به اين نكته اشاره كرد كه ايران يه طور فعال به دنبال طرف‌هايى است كه مى‌خواهند به آن کشور در مقابله و دفع تحريم‌هاى آمريكا كمك كنند.

وال استريت ژورنال از بررسى تحريم بانك مركزى ايران خبر داده بود. این روزنامه دلیل این اقدام را «مظنون بودن اين بانك به مساعدت ساير نهادهاى مالى ايران در دور زدن تحريم‌هاى اقتصادى ايالات متحده» عنوان كرده ‌است.