ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 30.12.2007, 8:41
جنایتی نفرت‌انگیز علیه آزادی و دمکراسی


اتحاد جمهوری خواهان ایران:
ترور بی نظیر بوتو، جنایتی نفرت انگیز علیه آزادی و پیشرفت دمکراسی است

روز ۲۷ دسامبر، خانم بی نظیر بوتو رهبر حزب مردم پاکستان، بعد از یک تجمع انتخاباتی در شهر راولپنندی، مورد سوء قصد قرار گرفت و اندکی بعد در راه بیمارستان درگذشت. بی نظیر بوتو نیز همانند پدرش، ذوالفقار علی بوتو، و نیز دو برادرش قربانی شقاوت ددمنشانه کسانی شد که دموکراسی را برای پاکستان نمی خواهند.

اتحاد جمهوریخواهان ایران ترور خانم بی نظیر بوتو را جنایتی نفرت انگیز علیه جنبش دمکراسی در پاکستان و منطقه می داند. این جنایت نشان دهنده عمق خطری است که از سوی بنیادگرایان اسلامی، به مثابه نیروهای مخالف دمکراسی، آزادی های مدنی و تجدد، کشورهای منطقه و از جمله کشور همسایه ما، پاکستان را تهدید می کند.

بعد از بازگشت شجاعانه خانم بوتو به پاکستان، و حتی بعد از سوء قصد نافرجامی که به قتل ۱۳۹ نفر انجامید، حکومت نظامی پاکستان به سرکردگی ژنرال پرویز مشرف، به جای دستگیری و مجازات عاملین بمب گذاری انتحاری به دستگیری و بازداشت فعالان دموکراسی دست زد.

مرگ دلخراش و هولناک خانم بوتو هم چنین نشان داد که فشار سیاسی کشورهای دموکراتیک و حمایت اخلاقی و معنوی آزادیخواهان جهان از روند دمکراسی در یک کشور، گرچه بسیار مغتنم است اما نه تضمینی برای امنیت آزادیخواهان و نه ضامنی برای پیروزی دموکراسی در یک کشوراست. عامل تعیین کننده در این میدان آرایش قوای داخلی در هر کشور و کنش رهبران سیاسی در عرصه ملی است.

اتحاد جمهوری خواهان ایران فقدان خانم بی نظیر بوتو را به حزب او و مردم پاکستان، همه مبارزان راه دمکراسی در منطقه و خانواده ایشان، تسلیت می گوید. غم از دست رفتن بی نظیر، غم مشترک همه آزادیخواهان و شایسته ترین بزرگداشت خانم بوتو، استواری بر آرمان دمکراسی، ایستادگی در برابر ترور و تهدید، پایداری در دفاع از ارزش های ملی و ترقی خواهانه او ست.

اتحاد جمهوری خواهان ایران شجاعت و پایداری خانم بوتو، اعتماد او به انتخاب آزاد جامعه پاکستان، اعتقاد عمیق او نسبت به آرمان های تجدد خواهانه، دموکراتیک اش را می ستاید و بر یاد و خاطره او ارج می نهد.
اتحاد جمهوری خواهان ایران یقین دارد که مردم پاکستان با الهام از ایستادگی، شجاعت و فداکاری بی نظیر خانم بوتو، سرانجام آرزوی یک پاکستان دموکراتیک و پیشرفته را دیر یا زود تحقق بخشیده، یاد و نام او را در تلاش برای اعتلای کشورش ابدی خواهند ساخت.

یادش جاودان و آرمانش شکوفان باد.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۷ دی ماه ۱۳۸۶
۲۸ دسامبر ۲۰۰۷