ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 28.12.2007, 9:46
بوتو مشرف را مسئول قتل خود معرفی کرده است

ایران امروز: ساعاتی پس از ترور بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان، شبکه القاعده مسئولیت قتل وی را برعهده گرفت. این خبر را شبکه تلویزیونی «Ary TV» در پاکستان منتشر کرده است. به نظر القاعده بوتو عامل غرب بوده است.

مقام‌های اف‌بی‌آی، پلیس فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا نیز ترور بوتو را کار القاعده می‌دانند. در یک گزارش اف‌بی‌آی گفته می‌شود، ایمان الظواهری، مرد شماره ۲ القاعده ایت ترور را طراحی کرده است.

مقام‌های وزارت کشور پاکستان اما می‌گویند چیزی درباره مشارکت القاعده در ترور بوتو نمی‌دانند.

اما خانم بوتو پیش از مرگش‌اش در اظهارنظری گفته بود که سازمان امنیت پاکستان درصدد قتل اوست. گروه‌های اسلام‌گرا، از جمله القاعده نیز وی را به مرگ تهدید کرده بودند.

خانم بوتو ماه گذشته در یک متن مکتوب که نزد یکی از خبرنگاران شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) قرار داده نوشته است که در صورت کشته شدن پرویز مشرف مسئول مرگ اوست. خبرنگار سی‌ان‌ان می‌گوید که او این متن را به صورت ای‌میل از سخنگوی خانم بوتو در واشنگتن دریافت کرده است.

در این ای‌میل بوتو مشرف را متهم کرده است تدابیر امنیتی ناچیزی برای حفاظت از جان وی به‌کار گرفته است. به گزارش سی‌ان‌ان، بوتو در ای‌میل خود مواردی از تدابیر امنیتی را برشمرده که از هنگام بازگشت وی به پاکستان در مورد او به‌کار گرفته نشده است. به عنوان مثال او به هنگام سفر با اتومبیل، علیرغم درخواستش، از سوی پلیس اسکورت و محافظت نشده است.

ای‌میل خانم بوتو در تاریخ ۲۶ اکتبر نوشته شده و قرار بوده اگر حادثه‌ای برای وی رخ داده و به قتل برسد، منتشر گردد.