ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 24.12.2007, 9:48
۴ وعده اصلاح‌طلبان به ملت

نوروز: قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت در نشست فصلى حوزه شرق تهران جبهه مشاركت ايران اسلامى با اشاره به اهميت حضور در انتخابات مجلس هشتم تاكيد كرد: مسئوليت تمامى رد صلاحيت‌ها بر عهده دولت است.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانى منطقه تهران جبهه مشاركت (طراوت)، دكتر عبدالله رمضان زاده فعاليت تشكيلاتى و قانون‌مند را تنها راه حل برون رفت از شرايط فعلى دانست و با اشاره به اين مطلب كه «جبهه مشاركت تعهد دارد فعاليتش را در مسيرى طى كند كه كمترين هزينه را براى مردم داشته باشد»، گفت: چاره‌اى جز كار جمعى هماهنگ براى آگاه‌سازى مردم و تشويق آنها براى حضور جدى در صحنه نداريم هر راه ديگر جز اين، هزينه هاى سنگينى براى مردم به همراه خواهد داشت.

وى با دعوت به كانديداتورى از تمامى افرادى كه خود را واجد شرايط مى دانند، مسئوليت هرگونه ردصلاحيتى را متوجه دولت دانست و ادامه داد: در ميان اصلاح‌طلبان آنقدر نيروى توانا وجود دارد كه هيچ هراسى از ردصلاحيت‌ها نخواهيم داشت.

قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت با اشاره به انتخابات نهمين دوره رياست جمهورى افزود: كسانى با اين تصور كه با قهر كردن از مسئوليت‌هاى اجتماعى و بى‌توجهى به وضعيت جامعه، شرايط بهتر خواهد شد پاى صندوق‌هاى رأى حاضر نشدند و شرايطى به مراتب بدتر حاكم شد.

وى افزود: امروز هيچ انسان منصفى وجود ندارد كه به وخامت اوضاع اذعان نداشته باشد و مسئوليت بخشى از اين وخامت بر عهده كسانى است كه با صندوق‌هاى رأى قهر كردند و زمينه را براى انتخاب رئيس‌جمهور با رأى اقليت فراهم نمودند و شايد اگر تنها ۱۰درصد از تحريمى‌ها پاى صندوقها مى‌آمدند، شرايط به گونه‌اى ديگر رقم مى‌خورد.

رمضان زاده ضمن بحرانى خواندن شرايط كشور گفت: شرايط به گونه‌اى شده است كه كشور در بهترين شرايط مالى تاريخ، در بدترين شرايط اقتصادى به سر مى‌برد. در زمينه سياست خارجى هم در شرايطى كه مى‌توانستيم صحنه گردان تعاملات بين‌المللى باشيم، در انزواى كامل قرار گرفته‌ايم و حداكثر روابط خارجى‌مان با ونزوئلاست و التماس مى‌كنيم شيوخ خليج فارس ما را به اجلاسشان دعوت كنند.

وى ادامه داد: در داخل نيز فشارى كه بر كارگران، دانشجويان، فعالين حقوق زنان و ساير گروه‌هاى اجتماعى مى‌رود قابل وصف نيست و در خارج هم با وجود تحريم‌هاى متعدد ، تعهدات بانكى ايران را نمى‌پذيرند.

رييس منطقه تهران جبهه مشاركت با قابل نقد دانستن عملكرد اصلاح‌طلبان گفت: ما كم‌كارى كرده ايم و نتوانستيم پياممان را به مردم منتقل كنيم. رئيس مجلس هفتم كه رأى اول را در انتخابات به دست آورد، نفر ۳۳ مجلس ششم بود و بررسى آراء نشان مى‌دهد كه در هر دوى اين انتخابات رأى وى ثابت بوده است. جناح مقابل رأى ثابتى در انتخابات دارد و اگر ما بتوانيم پياممان را به مردم برسانيم، پيروز خواهيم بود.

وى با تاكيد بر اينكه «به طور قطع در هر انتخاباتى كه مشاركت مردمى بيش از ۶۵درصد باشد، پيروزى از آن اصلاح‌طلبان است»، افزود: مسئله بزرگ كشور امروز، نا كارآمدى دولت است زيرا به هيچ متخصص و نخبه‌اى احترام نمى‌گذارد و اعتماد ندارد مگر اينكه تابع باشند.

سخنگوى دولت اصلاحات افزود: بزرگترين مشكل كشور مديريت ناكارآمد مبتنى بر روش‌هاى غير علمى است.انتظار ما از دولت فقط يك چيز است: بپذيرند كه مملكت را بر مبناى اصول علمى و عقلايى اداره كنند.

وى با ابراز ترديد نسبت به ايرادى كه بر اصلاح‌طبان گرفته مى‌شد مبنى بر اينكه «در انتخابات شعار اقتصادى ندادند»، اضافه كرد: در سال ۷۹ نرخ تورم ۵/۱۹درصد بود كه كارشناسان اعلام كردند اگر برنامه اقتصادى دولت صحيح اجرا شود، نرخ تورم در سال ۸۴ به ۱۵درصد خواهد رسيد.در حالى كه در عمل اين نرخ در سال ۸۴ به ۱۲درصد رسيد و ما موفق‌تر از برنامه عمل كرديم و مصمم بوديم كه بايد نرخ تورم را به زير ۱۰درصد رسانيد.

رمضان زاده ادامه داد: ما بر اساس جمع بندى‌هاى علمى به اين نتيجه رسيديم كه اگر به مشكلات اقتصادى دقيق و كارشناسى نگاه شود،۲۰ سال با مالزى و تركيه فاصله داريم كه اين برآورد براى سال ۸۴ بود و امروز فاصله‌مان با آنها به ۳۰ سال رسيده است. اين در حالى است كه دولت نهم قول داده بود كه نرخ تورم را تك رقمى كند؛ در صورتى كه امروز نرخ تورم بر اساس آمار دولتى به ۲۴درصد رسيده است.

قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت با وخيم خواندن شرايط اقتصادى كشور، نسبت به افزايش خارج از كنترل نرخ تورم هشدار داد و افزود: خوشحاليم كه احمدى‌نژاد براى اولين بار پذيرفت كه گرانى وجود دارد و اميدواريم كه ساير اشتباهاتشان را هم بپذيرند و فرافكنى نكنند. به هر حال براى دولتى با اين درآمد بالا، جاى سؤال دارد كه چرا اكنون دولت در پرداخت حقوق كارمندانش هم دچار مشكل است.

وى در بخش ديگرى از سخنانش با خاطر نشان كردن وظايف اصلاح‌طلبان، ارتباط مستمر با مردم را لازمه بهبود شرايط موجود دانست و تاكيد كرد: اگر مى خواهيم فشارهاى اجتماعى كمتر شود، اگر مى‌خواهيم روابط خارجى بهبود يابد و اوضاع اقتصادى متحول شود بايد با مردم در ارتباط باشيم. بايد همت كنيم و مردم را به صحنه بياوريم.

رمضان‌زاده افزود: اكنون شرايط به گونه‌اى است كه هيچ رسانه مكتوبى در اختيار نداريم و تنها وسيله ارتباطى‌مان برنامه ۲۰:۳۰ شده است! برخورد رسانه ملى دوگانه است و تنها ابزار ارتباطيمان با مردم سايتهاى اينترنتى است. البته شرايط انتخاباتى رقيب را وادار خواهد كرد تا بگذارند ما نيز حرفمان را بزنيم.

اين استاد دانشگاه تهران انتخابات مجلس هشتم را آزمون بزرگى براى دولت دانست و گفت: اين انتخابات معيارى است براى آزمودن راستگويى احمدى نژاد در دانشگاه كلمبيا. هرگونه رد صلاحيت غيرقانونى نشانگر برخورد دوگانه دولت خواهد بود و صحت سخنان رييس جمهور را در دانشگاه كلمبيا كه گفته بود «ايران آزاد ترين كشور دنياست» را زير سؤال خواهد برد.

عبدالله رمضان‌زاده ضمن تحليل شرايط در نهمين انتخابات رياست جمهورى، گفت: در اين انتخابات، در دور اول دكتر معين ۴ ميليون راى به دست آورد و احمدى‌نژاد ۵ ميليون راى و اين در حالى است كه ما در نيمى از شهرهاى كشور فاقد ستاد انتخاباتى بوديم اما على‌رغم تمام مشكلات مالى و كارشكنى‌ها، بيش از ۱۰۰۰ سخنرانى در كشور برگزار كرديم و ۴ ميليون راى كسب نموديم. بنابراين، كم كارى از جانب ما بود وگرنه رقيب ما قدرت و پتانسيل پيروزى را نداشت.

قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت با انتقاد از مشى پوپوليستى دولت نهم گفت: ما به شعور ملت ايران ايمان داريم و معتقديم اگر پيام ما به مردم برسد، تشخيص خواهند داد كه چه كسى صادق است و خود قضاوت خواهند كرد. ما پوپوليستى عمل نمى‌كنيم و وعده‌هاى پوچ نخواهيم داد. وعده ما به ملت اين است كه جلوى روند رو به ازدياد تخريب اقتصاد ملى را خواهيم گرفت، امنيت و اعتماد را به مردم باز مى‌گردانيم، فشارهاى اجتماعى را كاهش مى‌دهيم و روابط خارجى را قطعا بهبود مى‌بخشيم.

وى با اشاره به تجربيات حزب مشاركت يادآور شد: جمله اصلى ما تلاش، همت، پشتكار و حركت در چارچوب قانون است. ما ملتزم به قانون هستيم و حركتمان قانونى و تدريجى است و هيچ شعار انقلابى و راديكالى نخواهيم داد.
سخنگوى دولت خاتمى، جبهه مشاركت را موفق‌ترين و منسجم‌ترين تشكل سياسى كشور دانست و افزود: بنابر اعتراف رقبا، موفق‌ترين حزب كشور هستيم اما اين امر باعث غرور ما نخواهد شد. ما گسترده‌ترين تشكيلات و قدرتمندترين نيروهاى تشكيلاتى را داريم اما براى رسيدن به موفقيت نيازمند تلاش و پشتكار و نظم بيشترى هستيم.

وى در پاسخ به سؤال يكى از حاضرين درباره اظهارات اخير بادامچيان در مصاحبه با سايت رجا نيوز كه گفته بود «مجلس هشتم جاى ترسوهايى مثل رمضان‌زاده نيست»، گفت: به حرمت نكاتى كه از ايشان آموخته‌ام، پاسخى به ايشان نمى‌دهم.

وى در سؤال ديگرى در ارتباط با برخوردهاى اخير با دانشجويان، اين برخوردها را از نظر جبهه مشاركت محكوم دانست و اضافه كرد: هيچ دليل منطقى براى اينگونه برخوردها وجود ندارد و در هيچ جامعه آزادى اين امر رخ نمى دهد. حال عجيب است كه اين اتفاق در «آزادترين كشور دنيا» مى‌افتد از نظر ما هيچ كس را نبايد با اينگونه اتهامات بازداشت كرد و حتى در صورت رخ دادن اين امر بايد مطابق قانون و عدالت با آنان برخورد شود.

رمضان‌زاده در بخشى ديگر از پاسخ‌هايش به اعضاى حوزه شرق تهران جبهه مشاركت، درباره پرونده هسته‌اى ايران يادآور شد: ۲۵درصد از پروژه هسته‌اى در زمان دولت هاشمى و ۶۵درصد در زمان دولت اصلاحات انجام شد و تنها ۱۰درصد اين پروژه برعهده دولت نهم بوده است.در زمان دولت خاتمى اگرچه فعاليت‌ها در حال تعليق بود، اما در تحريم نبوديم و بسيارى از نيازهايمان را تأمين كرديم اما امروز ضربه‌هايى كه تحريم‌ها به تكميل پروژه هسته‌اى ايران زده بسيار زيان‌بار بوده است.

قائم مقام دبيركل جبهه مشاركت در پايان با اشاره به حضور خانواده «ابراهيم مددى» ـ نايب رئيس سنديكاى رانندگان شركت واحد ـ در اين مراسم و ابراز خوشحالى از آزادى وى، ابراز اميوارى كرد كه «منصور اسانلو» نيز به زودى از بند رهايى يابد.


نظر کاربران:

آقای رمضان زده هم مانند بقیه‌ی اصلاح طلبان انگار با دسته‌ی کورها طرف است و باز دلیل نخ‌نما شده‌ی "تحریم" را برای شکست درانتخابات ریاست حمهوری دوره‌ی پیش مطرح می کند واصلا صحبتی از تفرقه‌ها و بی‌برنامه‌گی‌های اصلاح‌طلبان وعقب نشینی‌های شگفت انگیز خاتمی در مقابل زورگویی‌ها وبی قانونی های رقیب نمی کند ومرتب می گوید "اگر بتوانیم پیام مان را به گوش مردم برسانیم انتخابات را می‌بریم ."
شگفتا که هنوز چشم و گوش خود بسته‌اند و همچنان ترجیع‌بند کهنه‌ی اصلاح‌طلبان را تکرار می‌کنند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ملت را به سرمنزل مقصود می‌رساند . کدام سرمنزل مقصود؟ جامعه‌ی مدینه النبی!؟