ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 24.11.2007, 9:14
«به شورای ملی صلح می‌پیوندیم»


برای رفع خطر جنگ و حمله نظامی به کشور
به شورای ملی صلح می پیوندیم


اکنون به ابتکار خانم شیرین عبادی، شورای موقت صلح تشکیل و «از كلیه ایرانیان كه دغدغه ایران را دارند و جنگ نمی خواهند» در داخل و خارج کشور خواسته شده است که از فکر تاسیس شورای ملی صلح حمایت کنند و «در جهت جلوگیری از جنگ و برقراری صلح و حقوق بشر» با هم فكری یكدیگر، تعدادی از افراد را به عنوان "شورای ملی صلح" انتخاب كنند.

اتحاد جمهوری خواهان ایران به این ندای میهن دوستانه و انسانی با شوق بسیار پاسخ مثبت می دهد و آن چه را که در توان دارد، در راه اهداف مشترک، در راه کاهش تشنج در مناسبات ایران و جهان، در راه رفع خطر جنگ و حمله نظامی به میهنمان به کار می گیرد.

اتحاد جمهوریخواهان ایران، از بدو تاسیس تا امروز پیگیرانه علیه هر گونه حمله نظامی به کشور ایستاده و دامن زدن به جنگ علیه ایران را فاجعه ای جبران ناپذیر و جنایتی غیر قابل گذشت علیه مردم ایران دانسته است. اولین همایش بزرگ جمهوری خواهان ایران شعار صلح را سرلوحه کار خود قرار داد و این شعار تا امروز یکی از مهم ترین خواست های ما بوده است.

بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده امریکا به تناوب در سال های اخیر کشور ما را در معرض تهدید نظامی قرار داده و هیچ گاه گزینه نظامی برای حل اختلافات دو کشور را از دستور خود خارج نکرده است. از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران در تمام سال های حیات خود از دشمنی با ایالات متحده امریکا دست نکشیده و همواره رو در رویی با آن کشور و تهدید منافع آن در منطقه و جهان را پی گرفته است. در سال های اخیر اصرار ایران بر ادامه غنی سازی اورانیوم نه تنها بحران در روابط دو کشور را حادتر ساخته، بلکه سایر قدرت های بزرگ شورای امنیت را نیز با ایالات متحده امریکا هم صدا ساخته است. شورای امنیت سازمان ملل به طور یک پارچه از ایران خواسته است که به عملیات مربوط به غنی سازی اورانیوم پایان دهد. امتناع ایران از پذیرش قطع نامه های شورای امنیت به تنش در روابط ایران با دولت های غربی، بخصوص با ایالات متحده دامن زده است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران همواره خواهان پایان دادن بدون قید و شرط به تهدید نظامی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا علیه ایران و نیز خواهان پذیرش خواست شورای امنیت دایر بر تعلیق موقت غنی سازی اورانیوم از سوی دولت ایران بوده است. ما تاکید داریم اختلافات دو کشور می تواند و باید از طریق دیپلماتیک و بر اساس منافع متقابل و بر سر میز مذاکره حل و فصل شود.

ما هم زبان با تمامی مردم صلحدوست و نیروهای واقع بین در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان خواستار پایان دادن به تهدید جنگ هستیم. ما اختلافات بر سر برنامه اتمی ایران را با پیگیری منطق پایبندی به حقوق بین الملل، در چارچوب نهاد های بین المللی و بر اساس مقاوله نامه های ناظر بر مناسبات دولت ها در این چارچوب، قابل حل می دانیم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران هم صدا با بیانیه «كمیته موقت صلح كانون مدافعان حقوق بشر» و همه نیروهای وطن خواه کشور "هر گونه عمل تهدید کننده ی صلح از جانب نیروهای خارجی را محکوم نموده و از جمهوری اسلامی ایران نیز می خواهد که با پذیرش قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و عمل به تعهدات و میثاق های بین المللی زمینه ی تهدید صلح را از میان بردارد.»

اتحاد جمهوری خواهان همچون شورای موقت صلح بر این امر بدیهی تاکید دارد که «تامین حقوق مدنی مردم ایران، شرط اساسی برای داشتن ایرانی آزاد ، آباد و مستقل خواهد بود."

ما تردید نداریم که: « شورای ملی صلح می تواند با همبستگی با همه ی جنبش های صلح طلب جهان، صدای صلح دوستی مردم ایران را به گوش همه ی جهانیان برساند، تا خطرات تهدید کننده صلح را محدود کند.»
اتحاد جمهوریخواهان ایران آمادگی خود را برای همکاری و همگامی در تشکیل «شورای ملی صلح» اعلام می دارد و از تلاش های کانون مدافعان حقوق بشر در این راستا صمیمانه حمایت می کند.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲ آذر ماه ۱۳۸۶
۲۳ نوامبر ۲۰۰۷