ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 12.11.2007, 18:10
دستگیری گسترده دراویش در بروجرد



میزان نیوز: شنبه شب حسینیه طریقت گنابادیه در بروجرد در حمله بسیج این شهر تخریب شد. به گفته منابع نزدیک به این طریقت صوفیه، حمله دیشب در پی نزدیک به شش ماه تعرض‌های محدود به این حسینیه صورت گرفته است.

به گفته منابع مذکور، در پی چند ماه حمله‌های محدود و شکستن شیشه‌های حسینه بروجرد متعلق به طریقت گنابادی، شب گذشته در حمله بسیج شماری از اعضای این طریقت مضروب و دستگیر شدند و در نهایت حسینیه نیز با بولدوزر تخریب شد.

بنابه گزارش رسیده، این اقدام که ظاهراً به تحریک چند روحانی صورت گرفته است، پس از آن رخ داد که اعضای طریقت گنابادی دیشب، عده‌ای از اعضای بسیج بروجرد را که به حسینیه حمله کرده بودند تحویل نیروی انتظامی دادند. پس از آن حمله دیگری به یک مسجد در همان نزدیکی صورت گرفت که به اعتقاد منابع نزدیک به طریقت گنابادی به قصد تحریک و زمینه‌سازی حمله مجدد به حسینیه بوده است.

پس از حضور مجدد ماموران امنیتی و صورت جلسه کردن حمله به مسجد محل، از نیمه شب برق منطقه قطع شد و نیروهای بسیج به هدایت چند روحانی با سلاح سرد به حسینیه حمله کردند.

این عده پس از مضروب کردن و دستگیری افراد طریقت گنابادی و به دست گرفتن کنترل محل، با آوردن بولدوزر اقدام به تخریب حسینیه کردند.

عده‌ای از مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و از شمار دقیق آنها و بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

پیش از این در بهمن ماه سال ۱۳۸۴ نیز عده‌ای از نیروهای لباس شخصی در حمایت نیروهای امنیتی اقدام به تخریب حسینیه شریعت در قم کرده بودند که متعلق به همین طریقت بود. در آن حمله هم شماری کشته و عده بسیاری زخمی شدند.

همچنین پس از آن واقعه بسیاری از افراد این طریقت تحت پیگیرد قضایی قرار گرفتند و پرونده بسیاری از وکلای این طریقت نیز لغو شد.

علاوه بر آن نورعلی تابنده شیخ این طریقت نیز تحت مراقبت امنیتی قرار گرفته است و یک‌بار نیز نیروهای امنیتی او را تحت‌الحفظ از بیدخت، که قبر نیای این طریقت در آن قرار دارد، به تهران بازگرداندند.

به گزارش رسیده از بروجرد ؛ تا قبل از ظهر امروز ( ۲۰ آبان ۸۶ ) پس از تخریب حسینیه دراویش ، شهر مخصوصا محله های اطراف حسینیه به حالت حکومت نظامی توصیف شده و ماموران مسلح با مراجعه خانه به خانه دراویش گنابادی را دستگیر می کنند .
همچنین راه خرم آباد به سمت بروجرد بسته شده و از تردد به سمت این شهر جلوگیری می شود .
در آخرین آماری که برخی دراویش گزارش کرده اند ، ۵۰ نفر بستری در بیمارستان ، ۲۵۰ نفر بازداشت در شهربانی و ۳۵۰ نفر نیز در بازداشت سپاه ذکر شده است.
براساس این گزارش ها بازداشت شدگان با اتوبوس به خرم آباد فرستاده می شوند . شاهدان در جاده دو اتوبوس از دراویش را که به سمت خرم آباد در حرکت بوده اند مشاهده نموده اند .