ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 02.09.2007, 20:13
طرح پنتاگون برای حمله برق‌آسا به ايران

مهر: مشاور امنيت ملی آمريکا در گفتگويی با هفته نامه ساندی تايمز از آماده شدن طرحی در وزارت دفاع آمريکا با نام "حمله برق آسای سه روزه" به ايران خبر داد.
"الکسيس دی بات" با اعلام اين مطلب در توضيح اين اقدام گفت: پنتاگون طرح حمله‌ای را آماده کرده که بر اساس آن يک هز ار و ۲۰۰ هدف استراتژيک ايران به شدت توسط جنگنده بمب افکن ها مورد حمله قرار می گيرند و هدف از انجام آن ناکارآمد کردن ارتش ايران، تنها ظرف سه روز است.

دی بات که از مديران حاضر در "مرکز تروريسم و امنيت ملی آمريکا" در موسسه نيکسون است چند روز قبل نيز گفته بود که طراحان نظامی آمريکا هرگز در انديشه حملات زمينی و دراز مدت عليه تاسيسات هسته ای ايران نيستند.

کارشناسان امنيت ملی آمريکا گفتند: هدف اصلی آمريکا از طرح حمله برق آسا، در درجه اول از بين بردن ارتش ايران است.

دی بات درادامه به ساندی تايمز گفت: طراحان حملات نظامی آمريکا به اين نتيجه رسيده‌اند که انجام حملات دراز مدت عليه ايران واکنش شديدی را از سوی نيروهای اين کشور در پی خواهد داشت و اين يک نتيجه گيری کاملا عقلانی است.

طرح حمله برق آسای سه روزه در حالی مطرح می شود که چند روز قبل "جرج بوش" رئيس جمهوری آمريکا اعلام کرده بود که ايران، خاورميانه را زير سايه هولوکاست هسته‌ای قرار می‌دهد ؛ بوش در ادامه گفته بود که آمريکا و متحدانش پيش از آنکه دير شود جلوی ايران را خواهند گرفت.

در همين حال يکی از نزديکان به کاخ سفيد اعلام کرد: حساسيت درباره برنامه هسته‌ای ايران در کاخ سفيد به اوج خود رسيده و بوش پيام هايی را به چندين کشور فرستاده که از ايستادگی در برابر صدور قطعنامه جديد عليه ايران در شورای امنيت صرف نظر کنند.


بررسی و مطالعه بزرگترين تهديد اين قرن عليه دولت آمریکا!

رادیوفردا: ديلی تلگراف، ديگر روزنامه چاپ لندن در گزارشی می پرسد «آيا رییس جمهور بوش، ايران را بمباران می کند؟»

ديلي تلگراف به کاخ سفيد اشاره کرده می نویسد، گروهی از همکاران جرج بوش، گرم بررسی و مطالعه بزرگترين تهديد اين قرن عليه دولت شان هستند: «آزمايش سلاح اتمی از سوی ايران»

به نوشته ديلی تلگراف، آمريکا درباره ريسک به کارگيری سلاح اتمي ايران عليه اسراييل و يا آنکه ايران، سلاح اتمی رادر اختيار گروه های تروريستي قرار دهد به هيچ وجه مدارا نمی کند و همزمان ايران، در صورت هدف حمله قرار گرفتن، با استفاده از سلاح نفت يا بستن تنگه هرمز، سعی خواهد کرد که چنين حمله ای را جبران کند.

اما ديلی تلگراف می نويسد وظيفه کارشناسانی که از وزارت دفاع، وزارت خارجه و وزارت امنيت داخلی آمريکا که در این مورد تشکيل جلسه می دهند همين است که راه های پيشگيری از افزايش ناگهانی قيمت نفت را بررسی کنند «رويدادی که در صورت وقوع، اقتصاد جهانی را به فاجعه می برد.»

واشينگتن تايمز چاپ آمریکا نيز در مقاله ای با اشاره به مسلح شدن متحدان آمريکا در خاورميانه عليه جمهوري اسلامی ايران می نويسد: «بهترين دليل برای لزوم پيرزوی آمريکا در عراق، سخنان اخير محمود احمدی نژاد است که گفت جمهوری اسلامی در حال آماده شدن برای پر کردن جای خالی آمريکا در عراق است.»

واشينگتن تايمز در تحليل ديگری به قلم اليور نورث از روشن شدن چراغ خطر برای ايران خبر می دهد.

آقای نورث که در دهه ۱۹۸۰ و در زمان رياست جمهوری رونالد ريگان، نامش در ارتباط با معامله تسليحاتی با جمهوری اسلامی و پرونده ای که «ايران – کنترا» نام گرفت بر سر زبان ها افتاد در واشينگتن تايمز می نويسد «اگر ماه سپتامبر نيز همچون ماه قبل، اوت به پايان برسد، ماه بسيار پر سودی خواهد بود.»

آقای نورث پس از اشاره به هشدارهای اخير جرج بوش به جمهوری اسلامي مبني بر دست کشيدن ايران از مداخله در عراق، به اظهارات رييس جمهور فرانسه نيز می پردازد که هر دو گزينه «بمباران ايران» يا «دستيابی ايران به بمب اتمی» را به يک اندازه «فاجعه بار» خوانده بود.

اليور نورث در واشينگتن تايمز، پس از تاکيد بر تهديد ايران عليه آمريکا، به آنچه او «انفعال» دموکرات ها و کانديداهای رياست جمهوری آنها در قبال تهديدهای واقعی می نامد پرداخته و نتيجه می گيرد «نبود توافق بر سر رويارويي با تهديد ناشی از تهران و بنيادگرايي دينی مسلح به سلاح اتمی، آمريکا را در معرض خطری بزرگ قرار می دهد.»

اين تحليلگر مطلبش را اين گونه به پايان می برد «6 سال پس از آنکه سه هزار نفر از مردم آمريکا به دست بنيادگرايان انتحاری کشته شدند، اکنون با نوعي از بنيادگرايان اسلامی مواجه هستیم که قابليت تخريب کل يک شهر آمريکا را دارند. فرانسوی ها در برابر اين خطر آگاه شده اند. آيا کنگره آمريکا نيز آگاه می شود؟»