ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 11.07.2007, 10:03
منصور اسانلو بازداشت شد

رادیوفردا: از ايران گزارش می رسد که منصور اسانلو، رييس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، سه شنبه شب بازداشت شده است.

به گفته همسر و همکاران آقای اسانلو، اين فعال کارگری در ساعت هفت بعدازظهر به وقت تهران، زمانی که عازم منزل خود بود، هنگام پياده شدن از اتوبوس، مورد حمله و ضرب و جرح چند نفر قرار گرفته و با يک دستگاه خودرو پرايد از محل دور شده است.

ابراهيم مددی، نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت و گو با راديو فردا، از پيگيری سرنوشت منصور اسانلو توسط خود او، همسر و برادر آقای اسانلو خبر داد و گفت:«متاسفانه تاکنون اطلاعی از وضعيت آقای اسانلو نداريم و همسر وی قصد دارد در اين مورد به هيئت نظارت بر حقوق شهروندی استان تهران و دادستانی تهران مراجعه کند.»

آقای مددی گفت بر اساس قوانين ايران، شخص متهم بايد توسط دستگاه های قضايی احضار شود و مورد اتهامی به او ابلاغ شود.

نايب رييس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکيد کرد که دليل خاصی برای بازداشت آقای اسانلو وجود نداشته است.

همسر منصور اسانلو نيز با ابراز نگرانی و تاثر شديد، به راديو فردا گفت که در جريان پيگيری سرنوشت همسرش، نيروهای انتظامی با خشونت و بااستفاده از باتوم، با او و برادر آقای اسانلو برخورد کرده اند.

وی گفت:«اگرقانون درايران اجرا می شد، نگران نبودم، اما با شيوه بازداشت همسرم، به شدت نگران سرنوشت اوهستم.»

يوسف مولايی، يکی از وکلای مدافع آقای اسانلو د رگفت و گو با راديو فردا به اين پرسش که آيا بازداشت آقای اسانلو در ارتباط با حکم يک سال زندان او است، پاسخ منفی داد و گفت:«اين حکم اصلا قابل اجرا نيست.»

آقای مولايی نحوه بازداشت موکل خود را آن گونه که خانواده اين فعال کارگری بيان کرده اند، نادرست و غيرقانونی خواند و افزود:«معمولا نيروهای امنيتی و کسانی که در چهارچوب قانون عمل می کنند، چنين رفتاری را ندارند و اين موجب نگرانی ما شده است.»

محمد علی عمويی، فعال سياسی در ايران، از بازداشت رييس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و نيز بازداشت فعالان دانشجويی در روزهای اخير، در شرايط حساس کنونی ايران ابراز تاسف کرد و گفت که اين گونه رفتارها فقط شکاف ميان مردم و حاکميت را گسترش می دهد.

آقای عمويی همچنين اشاره کرد که سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، يک نهاد معتبر و قانونی کارگری در ايران است که نه تنها مورد توجه و حمايت کارگران ايرانی قرار دارد، بلکه درمجامع جهانی نيز به رسميت سناخته شده است.

و ی بر اين اعتقاد است که به همين دليل بايد در انتظار نتايج منفی بازداشت آقای اسانلو درمجامع بين المللی بود.