ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 24.06.2007, 12:29
هنرمندان تقاضای عفو «كبری رحمان‌پور» را دارند

خبرگزاری فارس: درپی دیدار جمعی از هنرمندان كشور از ندامتگاه اوین، گروهی از هنرمندان با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه درخواست عفو «كبری رحمان‌پور» را از آیت‌الله شاهرودی مطرح كردند.

به دنبال دیدار جمعی از هنرمندان كشور از ندامتگاه اوین كه به دعوت رئیس كل زندان‌ها و به جهت تشویق هنرمندان برای ساخت فیلم‌های سینمایی در جهت كاهش بزهكاری ترتیب داده شده بود، گروهی از هنرمندان با ارسال نامه‌‌ای به دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رسیدگی مجدد به پرونده یكی از زندانیان به نام «كبری رحمان‌پور» معروف به «عروس 20 ساله» یا «عروس سیاه‌بخت» كه 6 سال پیش مادر شوهرش را بدون قصد قبلی و در پی یك درگیری ناخواسته در دفاع از خود به قتل رسانده بود، خواستار شدند.
بنابر این گزارش، در بخشی از این نامه كه توسط «تهمینه میلانی» تنظیم و امضاهای آن جمع‌آوری شده، آمده است:

«از شما تقاضا می‌كنیم در مورد پرونده این دختر جوان كه همانگونه كه جنابعالی در كتاب «چرا حبس؟» به آن اشاره نموده‌اید، قربانی فقر فرهنگی و فقر اقتصادی -نه جرم واقعی- شده است، پا پیش بگذارید و این دختر را كه بیش از 6 سال است در ندامتگاه اوین به سر می‌برد به آغوش خانواده بازگردانید.
بخشی از اسامی امضا كنندگان این نامه عبارتند از: عزت‌الله انتظامی، رخشان بنی‌اعتماد، پوران درخشنده، تهمینه میلانی، محمد نیك‌بین، جهانگیر كوثری، محمد بزرگ‌نیا، كمال تبریزی، رضا كریمی، مهناز افشار، مریلا زارعی، رویا تیموریان، رضا كیانیان، اصغر هاشمی، كیومرث پوراحمد، ابراهیم وحیدزاده، سیامك شایقی، رضا عنصری ، علی ژكان ، فرهاد توحیدی،‌ مرتضی شایسته ، حسین فرح‌بخش، عبدالله علیخانی‌،‌ منیژه حكمت،‌ مونا زندی، حامد بهداد،‌ السا فیروزآذر، فرشته صدرعرفائی ، ژیلا ایپكچی، حبیب رضایی، نظام‌الدین كیائی، فرحناز منافی ظاهر، شهلا رستم خانی ، محمود بنفشه خواه ،‌ احمد مهرانفر، مهسا فریبا، مژگان منصوری، جمشید جهانزاده.

لازم به ذكر است این چندمین بار است كه از طرف گروه‌ها و NGO های مختلف داخلی و بین‌المللی در مورد پرونده كبری رحمان‌پور چنین درخواستی از رئیس قوه قضائیه شده است.
چند روز پیش مدیر برنامه رادیویی و پرطرفدار زاپلینگ ایتالیا نیز به منظور رهایی كبری رحمانپور اقدام به جمع‌آوری 150 هزار امضا در كشور ایتالیا نموده كه همچنان این حركت ادامه دارد.