ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 21.06.2007, 20:01
به بازداشت علی شاکری پایان دهید!

اکنون بیش از یک ماه از بازداشت آقای علی شاکری از اعضای اتحاد جمهوریخواهان ایران می گذرد. این در حالی است که از یک سو، مقامات قضائی جمهوری اسلامی از بازداشت وی و دلائل آن اظهار بی اطلاعی کرده اند و از سوی دیگر روزنامه کیهان در اوائل خرداد ماه، با اعلام بازداشت او، به روال مرسوم پرونده سازی برای دگر اندیشان، سیاهه ای از اتهامات واهی را علیه وی منتشر کرده است.

بازداشت آقای شاکری و دیگر هموطنانمان از جمله خانم هاله اسفندیاری و آقای کیان تاجبخش، با اتهاماتی از قبیل جاسوسی، نقض ابتدائی ترین حقوق انسانی آنان در آزادی سفر به کشور و نقض حق بازگشت به میهن خویش است. بازداشت شهروندانی که سال هاست در کشور دیگری اقامت دارند، ایراد اتهامات واهی علیه آنان و تبدیل شغل و یا حتی فعالیت سیاسی و فرهنگی این افراد به وسیله ای برای اتهام تراشی و پرونده سازی برای آن ها از سوی دستگاه های دولتی، نقض صریح منشور جهانی حقوق بشر است. این سیاست هدفی جز ایجاد جو رعب و وحشت در میان مخالفین جمهوری اسلامی و اکثر ایرانیان مقیم خارج از کشور را دنبال نمی کند و تعرضی به حقوق اولیه شهروندی همه ایرانیان است.

اتحاد جمهوریخواهان ایران با ابراز نگرانی عمیق از بازداشت آقای علی شاکری خواهان آزادی بلادرنگ ایشان و سایر بازداشت شدگان اخیر، تضمین امنیت مسافرت به میهن برای تمام ایرانیان مقیم خارج، و پایان دادن به این اقدامات سرکوبگرانه است.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۳۱ خرداد ۱۳۸۵
۲۱ ژوئن ۲۰۰۷