ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 02.06.2007, 13:48
اعتراض به جلوگیری از سفر زنان فوتبالیست ایران

"انجمن زنان ایرانی در برلین"، ضمن محکوم کردن پیگرد زنان و بالا گرفتن خشونت خیابانی در ایران از "خانه نشین" کردن زنان فوتبالیست ابراز تاسف می کند. زنان آلمانی و ترک و عرب باشگاه " ال زیمسپور" کرویتس برگ برلین سال پیش برای بازی با زنان تیم ملی فوتبال ایران در تهران مقنعه پوشیدند و با حجاب اسلامی کامل در برابر تماشاگران زن بازی کردند. این گروه از زنان فوتبالیست برای بدست آوردن آنچه که می خواستند، بازی باتیم ملی زنان فوتبالیست ایران ، قانون هر چند ضد زن را رعایت کردند.

اما حکومت ایران، از ریسمان سیاه و سفید می ترسد. از حضور زنان ایرانی در استادیوم کرویتس برگ برلین می ترسد ، از هم بازی شدن زنان محجبه با زنانی که "مثل مردان" شلوار کوتاه می پوشند و در زمین چمن توانایی هاشان را به رخ تماشاچیان زن و مرد می کشند، می ترسد، از اعتراض زنان و مردان به سیاست های سرکوبگرانۀ خود می ترسد. وقتی می فهمد برگزار کنندگان حاضر نیستند تن بدهند و "نه" می گویند به این خواست که پرچم های ایران را که علامت جمهوری اسلامی ندارد به داخل استادیوم راه ندهند ، از پرچم هایی می ترسد که کلمۀ ایران با حروف لاتین در میان آن است یا کبوتر سفید صلح و علامت شیر و خورشید. حکومت اسلامی از پناهنده شدن زنان فوتبالیست به آلمان می ترسد، می ترسد که زنان تیم ملی ایران با تشویق تماشاچیان پوشش خود را کنار بنهند و با سر برهنه بازی کنند.

ترس "اشکالات فنی" می آفریند و از سفر تیم ملی زنان فوتبالیست به برلین جلوگیری می کند و ترس برادر مرگ است و زن مادر انسان است و زن زندگی است و زن می زاید و زن نمی ترسد ، از نیروی انتظامی چماق بدست نمی ترسد، از خون نمی ترسد، از زندان نمی ترسد ، از دادگاه و وثیقه نمی ترسد و از مرگ هم که آن روی سکۀ زندگی است نمی ترسد.

انجمن زنان ایرانی برلین