ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 18.04.2007, 20:29
تقدیر از تلاش‌های مهندس سحابی

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، قلم طلایی سال ٨٥ خود را به عزت‌‏الله سحابی، مدیر مسوول ماهنامه ایران فردا تقدیم كرد.
ماشالله شمس‌‏الواعظین، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در گفت‌‏وگو با خبرنگار" ایلنا" گفت: در سالگرد روز جهانی آزادی مطبوعات، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در جلسه خود به اتفاق آرا چهارمین قلم طلایی خود را به عزت‌‏الله سحابی، مدیر مسوول ماهنامه ایران فردا تقدیم كرد.
وی افزود: این انجمن به پاس تلاش سحابی برای آزادی بیان و مطبوعات، ایشان را شایسته دریافت قلم طلایی سال 85 دانست.
شمس‌‏الواعظین با اشاره به سالگرد روز آزادی مطبوعات گفت: به مناسبت این روز مراسمی روز یكشنبه در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران از ساعت ٢ تا ٤ برگزار می‌‏شود و در این مراسم علاوه بر آنكه گزارش سالانه ٨٥ انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در خصوص روند روزنامه‌‏نگاری و آزادی بیان در یك گفت‌‏وگوی رادیو و تلویزیونی و مطبوعاتی ارایه می‌‏شود و انجمن طی مراسمی قلم طلایی را به آقای سحابی اهدا می‌‏كند.
وی از تمام روزنامه نگاران, فعالان مطبوعاتی دعوت كرد كه روز یكشنبه ١٦ اردیبهشت در این مراسم حضور بهم برسانند.
سخنگوی دفاع از آزادی مطبوعات با اشاره به برگزاری جلسه هفتگی این انجمن گفت: در این جلسه پیرو صحبت‌‏های انجام شده در خصوص محاكمه علی فرحبخش در مورد دادرسی از ایشان، مباحثی مطرح شد كه این دادرسی منصفانه، عادلانه و قانونی نبوده است و ایشان نتوانسته است از حقوق خود استفاده كرده و از خود دفاع كند.
شمس‌‏الواعظین تصریح كرد: انجمن تاكید دارد كه با فرحبخش با رأفت اسلامی برخورد شده و ایشان بدون قید و شرط آزاد شوند تا نتیجه حكم دادگاه تجدیدنظر بیان شود.
وی با ابراز تاسف از این كه خانواده فرحبخش امكان دیدار با وی را ندارند، گفت: انجمن دفاع از آزادی مطبوعات علاوه بر آنكه خواهان آزادی فوری فرحبخش است، از مسوولان می‌‏خواهد كه امكان تماس خانواده علی فرحبخش با وی را فراهم كنند و یا به ایشان اجازه مرخصی بدهند تا بتوانند با خانواده‌‏اش دیدار كند.