ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 17.04.2007, 7:55
ربوده شدن ١٥ دانشجوی دانشگاه مازندران

ادوارنیوز: نیمه شب گذشته نیروهای ناشناس لباس شخصی با یورش به داخل دانشگاه بابل دستکم ١٥ دانشجوی این دانشگاه که در اعتراض به شرایط ایجاد شده در این دانشگاه در پی ربوده شدن بیژن صباغ در فضای دانشگاه تحصن کرده بودند را مورد ضرب و شتم قرار داده و ربوده اند.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز به نقل از دانشجویان دانشگاه مازندران نیروهای ناشناس بدون ارائه هرگونه حکم و یا کارت شناسایی با ورود به داخل دانشگاه سعید یعقوبی نژاد، علی تقی پور، ضیا نبوی که در اعتصاب غذا بسر می بردند و همچنین ١٢ دانشجوی همراه آنها را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل ساخته اند. نیروهای ناشناس همچنین با یورش به خانه های دانشجویی اقدام به بازداشت تعداد دیگری از دانشجویان کرده اند که هنوز اطلاع مشخصی از وضعیت آنان در دست نیست.

علی نیکو نسبتی عضو شورای مرکزی و مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با محکوم کردن یورش نیروهای لباس شخصی به دانشگاه بابل در این خصوص گفت: متاسفانه در ادامه حوادث اخیر در دانشگاه مازندران شاهد هجوم نیروهای لباس شخصی به داخل دانشگاه و ربوده شدن فعالان دانشجویی متحصن در این دانشگاه بودیم. فعالان دانشجویی که تنها جرمشان اعتراض به بی تدبیری ها ی مسئولین و صدور احکام کمیته های انضباطی است.

نیکو نسبتی ادامه داد: افزایش هجوم نیروهای ناشناس لباس شخصی پس از سخنان اخیر وزیر اطلاعات و ایراد اتهامات بی پایه و اساس وی به جنبش دانشجویی و از سوی دیگر قانونی شدن بازداشتگاههای امنیتی برخی نهادهای نظامی و انتظامی خبر از قدرت گرفتن دوباره گروههایی دارد که عملکردشان همواره مورد اعتراض نهادهای مدنی و دانشجویی بوده است.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم گفت: متاسفانه بنظر می رسد دولت نهم که از پاسخگویی نسبت به مطالبات مردمی عاجز است اکنون و با کمک نیروهای لباس شخصی در تلاش برای ساکت کردن منتقدان است و در ان میان دانشجویان بدلیل مشی انتقادی خود ، هدف اصلی برخورد هستند. همچنین وزارت علوم نیز که در سرکوب دانشجویان عاجز مانده است تلاش دارد با توسل و همراهی با این روشهای ارعاب انگیز صدای اعتراض دانشجویان را خاموش سازد. .

نیکونسبتی در پایان گفت: دفتر تحکیم وحدت ضمن ابراز نگرانی نسبت به سلامت افراد ربوده شده و محکومیت حمله افراد ناشناس به دانشگاه بابل که یادآور فجایع تلخی همچون حمله به کوی دانشگاه تهران است، خواهان آزادی سریع دانشجویان، مشخص شدن هویت اصلی کسانی که بدون ارائه هرگونه حکم و مجوز قانونی به دانشگاه یورش برده اند و همچنین عزل مسئولین بی کفایت دانشگاه مازندران که حتی قادر به تامین امنیت دانشجویان خود نیستند بوده و حمایت کامل خود را از خواسته های متحصنین دانشگاه مازندران اعلام می دارد.