ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 20.03.2007, 22:23
پیام نوروزی حزب سبزهای فرانسه

پیام حزب سبزهای فرانسه به ایرانیان بمناسبت عید نوروز

بمناسبت فرارسیدن عید چندین هزارساله نوروز که سر آغاز بهاررا نوید میدهد حزب سبزهای فرانسه به مردم ایران تبریک میگوید. ما یکبار دیگر از این موقعیت استفاده نموده و همبستگی خود با مردم ایران در مبارزه اشان برای دمکراسی اعلام میداریم. این مبارزه بیانگر خواستهای میلیون ها انسانی است که زیر فشار دیکتاتوری سیستم ولایت فقیه قراردارند. جمهوری اسلامی ایران پیوسته جامعه مدنی، زنان، روشنفکران،زحمتکشان، دانشجویان،معلمان، سازمان های سیاسی ، سندیکائی و هر گونه مطالبات دمکراتیک را سرکوب کرده تا بتواند تسلط خود را تحکیم نماید. ما در کنار شما و مانند شما مدافع برقراری اصل جدائی دین و دولت که شرط اساسی دمکراسی میباشد هستیم و همچنین ما مدافع برسمیت شناختن حقوق زنان و بطور کلی حقوق بشر ، احترام به آزادی بیان، رای آزاد ، حقوق سندیکائی و انجمنی، الغای اعدام و شکنجه و اختناق و آزادی زندانیان سیاسی میباشیم.

ما میدانیم که در ایران بیش از بیش شهروندان و انجمن های متعدد تلاش چشمگیری در حفظ محیط زیست بعمل میاورند زیرا گرم شدن درجه حرارت زمین، آلودگیها وتخریب منابع طبیعی یک خطر بزرگ بشمار می آید. مبارزه برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست نه فرعی، بلکه اساسی است، و تعیین کننده سیاست و اقتصادی دیگرمیباشد. مبارزه برای رهائی و دمکراسی از مبارزه برای حفظ محیط زیست جداناپذیر است. به همین خاطر همبستگی، عدالت، آزادی و اکولوژی ارزشهای اساسی ما میباشند و ما از تمام مردم جهان که برای این ارزشها پیکار میکنند پشتیبانی مینمائیم.

حزب سبزها برای خلع سلاح اتمی در سطح جهان مبارزه مینماید و خواهان یک خاورمیانه و در نتیجه پاکستان و اسرائیل و ایران غیر هسته ای میباشد. ما به جهانی بدون سلاح اتمی و بدن وحشیگری نیازمندیم، به جهانی که اصل بیودیورسیته و غنای هستی را رعایت میکند و جهانی که در آن صلح و عدالت و شادمانی زندگی به همه اجازه میدهد که خوشبخت باشند.
در پایان پشتیبانی خود را از خلق های کرد، افغان، آذری و تاجیک که در شادی عید نوروز سهیم اند نیز اعلام میداریم.

حزب سبزهای فرانسه
پاریس ٢٠ مارس ٢٠٠٧