ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 08.03.2007, 21:21
شجاعت و استقامت شما را تحسين می‌کنيم

به زنان شجاع ايرانی در زندان اوين
به کوشندگان جنبش زنان در ايران


پيام رئيس و نمايندگان حزب سبز ها در پارلمان آلمان به کوشندگان و مدافعين حقوق زنان در ايران

دوستان عزيز،
با تحسين فراوان شاهد مبارزات خستگی ناپذير شما برای بهسازی در ايران هستيم. دستيابی به حقوق برابر برای زنان يکی از اهداف والای مبارزه شما است، گاه با صدايی آرام و گاه با نوايی پر طنين.
٨ مارس، روز جهانی زن، امکانی است برای ما، تا همبستگی خود را با شما و اهدافتان ابراز کنيم. ما کوشش های فرد فرد شما ، فعاليت های خستگی ناپذیر روشنگرانه و شجاعت اتان را تحسين می کنيم.
کمپينی را که شما در ماه اوت ٢٠٠۶ تحت عنوان "یک ميليون امضا برای برابری" آغاز کردید بيان خواست ميليون ها زن ایرانی است. این مبارزه کمک خواهد کرد تا چهره کریه ایدئولوژی ضد زن در کشورتان فاش شود.
حمایتی که کمپين برابری شما در ایران یافته باعث نگرانی موعظه گران "جنس ضعيف" گردیده. نخبه‌های سياسی و مذهبی در حاکميت جمهوری اسلامی ایران کاملا آگاهانه سياستگذار نابرای و تضييق زنان هستند، و در این رذالت تنها حاکمين عربستان سعودی و طالبان سرنگون شده از آنان پيشی می‌گيرند.
حال به نظر می‌رسد که به مراجع امنيتی کشور ماموریت مقابله با گسترش فعاليت‌های بالنده جوامع مدنی سياسی زنان، به دليل واهی "تهدید امنيت ملی" داده شده است. ما هر چه در توانمان باشد انجام خواهيم داد، تا زنانی که روز یکشنبه گذشته دستگير شدند بدون قيد و شرط آزاد شوند. ما هر چه در توانمان باشد انجام خواهيم داد، تا حق آزادی اجتماعات برای مسائل مربوط به زنان تنها تکه کاغذی نباشد و حکومت ایران مجبور شود که به تعهدات بين‌المللی خود، که از امضای معاهدات گوناگون سازمان ملل متحد منتج می‌شوند، عمل کند. ما شاهدیم که از زمان بنيانگذاری جمهوری اسلامی تا کنون اميدهای سياستمداران و روحانيونی که طرفدار ایدئولوژی ضد زن هستند عملی نشدند، نه از طریق اذیت و آزار در زندگی روزمره و نه از طریق نهادینه کردن تضييقات. صدای جنبش زنان ایرانی را نمی توان با ایدئولوژی های تحقير کننده بشر خف ه کرد . شجاعت و استقامت شما را با احترامی عميق تحسين می‌کنيم.

Claudia Roth
رئيس حزب سبزها و نماینده حزب سبزها در پارلمان آلمان

Renate Künast
رئيس فراکسيون پارلمانی حزب سبزها در پارلمان آلمان

Kerstin Müller
سخنگوی سياست خارجی حزب سبزها در پارلمان آلمان

Irmingard Schewe-Gerigk
سخنگوی مسائل زنان در فراکسيون پارلمانی حزب سبزها

حمایت کنندگان: نمایندگان مجلس:

Kerstin Andreae, Marieluise Beck, Cornelia Behm, Birgitt Bender, Grietje Bettin, Ekin Deligöz, Dr. Thea Dückert, Dr. Uschi Eid, Katrin Göring-Eckardt, Anja Hajduk, Britta Haßelmann, Priska Hinz, Bärbel Höhn, Ute Koczy, Sylvia Kotting-Uhl, Renate Künast, Undine Kurth, Monika Lazar, Anna Lührmann, Nicole Maisch, Brigitte Pothmer, Christine Scheel, Silke Stokar, Ulrike Höfken, Krista Sager, Elisabeth Scharfenberg.