ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 01.03.2007, 10:23
جلوی نابودی ملت و مملکت را بگیریم

اعلامیه سازمان‌های جبهه ملی ایران در امریکا

فاجعه نزدیک است
جلوی نابودی ملت و مملکت را بگیریم


ملت ایران در زیر منگنه خفقان و بحران سازی یک حکومت خودسر وسرکوبگر از یک طرف و تهدید ماشین جنگی امریکا از طرف دیگر قرار گرفته است. بدتر آنکه اگر چه تصمیمات و سیاستهای حکومت اسلامی بدون اجازه و نظارت مردم بلکه با زیر پا گذاشتن حقوق و آزادیهای آنان انجام می گیرد که در نهایت همین مردم باید تاوان پیامدهای فاجعه بار آن را بپردازند.
در چند سال اخیر با کاهش مشروعیت حکومت اسلامی، بخصوص پس از بن بست اصلاحات دولتی، و با افزایش نیروهای امریکا در گرداگرد ایران، نیاز حکومت به «احیاامت همیشه در صحنه» به صورت حاد و فوری درآمده تا بلکه بتواند هم پایه های مشروعیت و مقبولیت رژیم را محکم جلوه دهد و هم به نیروهای خارجی هشدار دهد که این حکومت تنها نیست بلکه میتواند در پشت ملت سنگر بگیرد.
از میان مسائل جنجالی و بحران ساز- از شعارهای توخالی مرگ بر امریکا و اسرائیل گرفته تا انواع جملات قصار امام راحل و غیره-آنچه بهتر از همه میتوانست منظور حکومت را عملی سازد همانا مساله انرژی هسته ای بود. حکومت با علم کردن مساله انرژی هسته ای به عنوان «حق مسلم ملی ما» همه لوازم یک بحران بین المللی را فراهم میکرد. از یکطرف با کوبیدن بر طبل «ملی گرایی» ( که تاکنون به عنوان دشنام بکار می گرفتند) و حتی گستاخانه با دست آزیدن به نام دکتر مصدق و جنبش ملی کردن نفت توده های مردم را به خیابانها میکشاندند و از طرف دیگر با سیاستهای ابلهانه در صحنه بین المللی زمینه آسیب پذیری بیشتر مملکت را آماده میکردند. گویی حکومت اسلامی بهترین و مطلوب ترین وضعیت را همین وضعیت بحرانی میداند. در چنین وضعیتی خود را دارای کنترل حداکثر در درون کشور می بیند. هر صدای انتقادی و مخالف را با نسبت دادن آن به دشمن خارجی خفه می کند، بحث روز و مساله اصلی کشور را بسیج علیه دشمن خارجی و به تبع آن پشتیبانی از حکومت قرار میدهد. به این ترتیب مطلوب ترین وضعیت برای « امت همیشه در صحنه» و سیاست نماز جمعه ای بوجود میاید. از نظر این «سیاست» اکنون میتوان در برابر امریکا و اروپا و فشار آنان همراه با روسیه و چین از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد سرسختی نشان داد و دلخوش بود که امریکا با گرفتاری در عراق بالاخره به مواضع حکومت اسلامی نزدیک خواهد شد! این در حالی است که همه شواهد نشان از خطر روزافزون عملیات نظامی می دهد و با حضور بخش عظیمی از ماشین جنگی امریکا در کنار مرزها و آبهای ایران حتی بهانه های تصادفی هم برای چنین برخوردی کم نخواهد بود.
اما ملت ایران سرجنگ با هیچ کشوری را ندارد. منافع ملت ایران در پرهیز از هرگونه برخورد نظامی است. نتیجه برخورد نظامی احتمالی جز کشتار و فقر و ویرانی و بدبختی نیست. اینها خواسته های ملت ایران نیست. مردم صلح و رفاه و آزادی میخواهند. نباید اجازه دهیم یک حکومت سرکوبگر زندگی یک ملت را برای همیشه تباه کند. حکومت اسلامی اجازه ندارد مردم بیگناه را با سیاستهای غیر مسئولانه خود به کام مرگ ببرد.

حکومت باید با پذیرش قطعنامه شورای امنیت و تعلیق غنی سازی اورانیوم زمینه کاهش فوری بحران را فراهم آورد و مردم و کشور را به نابودی نکشاند.
از آن طرف امریکا حق ندارد به بهانه اختلاف با حکومتی که خود آن را جدا از ملت ایران میداند زندگی این ملت و کشور را نابود سازد. هیچ خطر آنی و حیاتی برای منافع امریکا وجود ندارد که بتواند هیچگونه عملیات نظامی علیه ایران را توجیه کند. بایدهمراه با جنبش زد جنگ در امریکا و در سراسر جهان مردم امریکا و رسانه ها و نمایندگان کنگره را برای مقاومت در برابر هرگونه اقدامات نظامی در مورد ایران آماده سازیم.
خطر جنگ و پیامدهای فاجعه بار آن جدی است. مردمان آزادیخواه و ضد جنگ دو کشور ایران و امریکا وظیفه سنگینی بر عهده دارند که حکومتهای این دو کشور را وادارند از سیاستهایی که به سوی این فاجعه حرکت میکند دست بردارند.

سازمانهای جبهه ملی ایران در امریکا

فوریه ٢٠٠٧