ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 25.02.2007, 13:35
بازداشت سه نفر در رشت

ايلنا: سه نفر از اعضای شورای مركزی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحكيم وحدت) شاخه گيلان از سوی اداره كل اطلاعات استان گيلان بازداشت شدند.
عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی با اعلام اين خبر گفت: ماموران اداره اطلاعات غروب روز پنج شنبه با مراجعه به دفتر ادوار تحكيم شاخه گيلان و ارايه كارت رسمی اقدام به بازداشت آرش بهمنی، سيد كوهزاد اسماعيلی و بابك مهدی‌‏زاده دبيران كميته‌‏های اطلاع‌‏رسانی حقوق بشر و مالی اين تشكيلات كردند.
وی با بيان اين كه پس از اين اتفاق اعضای شعبه گيلان سازمان ادوار تحكيم وحدت برای مطلع شدن از اتهامات بازداشت شدگان تلاش كردند، گفت: برغم رايزنی دوستان ما با مسوولان و تصميم‌‏گيران استان گيلان اين تلاش‌‏ها تهاكنون به نتيجه نرسيده است.
مومنی ادامه داد: بازداشت شدگان توانسته‌‏اند با خانواده‌‏های خود تماس تلفنی داشته باشند و به خانواده‌‏های خود گفته‌‏اند كه از آنها هيچ بازجويی صورت نگرفته است اما برغم وعده‌‏ها برای آزادی اين افراد به نظر می‌‏رسد اراده‌‏ای برای ادامه اين روند وجود دارد.
وی ضمن هشدار نسبت به ادامه بازداشت اين افراد خواستار رعايت قانون در مورد آنها شد و افزود: اين افرا د بدون ارايه حكم قضايی و اعلام اتهام مشخص در زندان هستند و با وجود گذشت چهار روز از بازداشت آنها هنوز اتهام‌‏شان اعلام نشده است.
سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی، با بيان اين كه در اين مدت از اين افراد خواسته شده كه خبر بازداشت‌‏شان را علنی و خبری نكنند، گفت: اين برخوردها را با هدف ايجاد محدوديت برای فعالان سياسی و مدنی می‌‏دانيم كه همزمان با حضور رييس‌‏جمهور اقدام به بازداشت فعالان سياسی شده است.
وی اين بازداشت‌‏ها را نشان دهنده حاكم بودن نگاه امنيتی بر دولت نهم خواند و گفت: شايسته نيست حضور رييس‌‏جمهور در استانها موجبات سلب آزادی و ناامنی برای برخی شهروندان شود و به جای مهرورزی وعده داده شده، شاهد ايجاد محدوديت برای فعالان سياسی باشيم.
مومنی با اعلام اعتراض سازمان ادوار تحكيم وحدت به بازداشت اين افراد، خواستار آزادی آنها شد و افزود: از آنجا كه سازمان ادوار تحكيم وحدت نسبت به رعايت حقوق بشر و حقوق شهروندی حساس است، به محدوديت اعضای اين سازمان نيز حساس‌‏تر است و بر همين اساس امروز جلسه شورای مركزی سازمان ادوار تحكيم وحدت برگزار می‌‏شود و حساسيت خود را از طرق مسالمت‌‏آميز و مجاری قانونی به اطلاع می‌‏رسانيم.
وی با اشاره به برگزاری اولين مجمع عمومی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی شعبه گيلان و تعيين شورای مركزی اين مدت دو سال گفت: با توجه به اهتمام اعضای سازمان دانش آموختگان به فعاليت‌‏های جمعی و تشكيلاتی به نظر می‌‏رسد اين گونه برخوردها نتيجه و هزينه رفتن به سوی فعاليت‌‏های سازماندهی شده تشكيلاتی است.