ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 21.02.2007, 22:54
«يكی دو سال آينده مقطع حساسی است»

ايلنا: فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام داشت: آمريكا ديگر قدرت بلامنازع جهان نيست بلكه چين، روسيه، هند و ايران قدرت‌‏های برتر آسيايی هستند كه در حال شكل‌‏گيری هستند.
يحيی رحيم صفوی در نهمين جشنواره علمی تحقيقاتی سلمان فارسی با اشاره به شرايط حساس كشور، گفت: ما هم‌‏اكنون در شرايط حساس تغييرات منطقه‌‏ای و بين‌‏المللی به سر می بريم اما اين شرايط با تصميم و اراده رهبر حكيم انقلاب و قوای سه‌‏گانه آسان می‌‏شود!
وی تصريح كرد: ما در معرض يك آزمون بزرگ قرار داريم كه يك طرف آن نظام سلطه جهانی است. شايد يكی دو سال آينده شاهد مقطع حساسی باشيم چه به لحاظ سياسی و چه از نظر اقتصادی. احتمال دارد مسائل امنيتی و دفاعی نيز مطرح باشد اما مهم آن است كه ما اين دوران را با تدبير رهبر انقلاب و دولتمردان‌‏مان سپری خواهيم كرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اهميت سند چشم‌‏انداز بيست ساله، اظهار داشت: ما در اين شرايط نيز بايد به فكر تحقق واقعی و عملی سند چشم‌‏انداز باشيم. يكی ديگر از خواسته‌‏های جدی ما در اين مدت دستيابی به انرژی صلح‌‏آميز هسته‌‏ای است كه آينده ملت نيز به آن وابسته است. نيروهای مسلح نيز با تدوين استراتژی دفاع همه‌‏جانبه و دكترين امنيت دفاعی سعی در بازدارندگی هرگونه دشمن خارجی دارند. رزمايش اعظم ١ و ٢ و رزمايش نيروی زمينی سپاه در شش استان در سطح ٨٠٠ هزار كيلومتر مربع به دنيا و دشمنان ايران پيام خود را در راستای استراتژی بازدارندگی رسانده است.
رحيم صفوی خاطرنشان كرد: نيروهای مسلح و دستگاه‌‏های اطلاعاتی و امنيتی بايد هوشيار باشند چون تيم حاكم بر آمريكا غير قابل پيش‌‏بينی است. دنيای استكبار امروز به رهبری آمريكا صف‌‏بندی جديدی عليه ايران و كل جهان اسلام آغاز كرده و خاورميانه را هدف گرفته است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت ايران در منطقه را قابل توجه دانست و تاكيد كرد: ديگر آمريكا قدرت بلامنازع جهان نيست. چين، روسيه، هند و ايران قدرت‌‏های برتر آسيايی هستند كه در حال شكل‌‏گيری هستند اما آمريكا سعی دارد قدرت ايران در منطقه را كاهش دهد. در مجموع منطقه در حال تغيير و تحولات گسترده است و ايران قلب اين تحولات است. بايد شرايط جديد را به طور كامل درك كرد.
بنا بر اين گزارش، رحيم صفوی در نهمين دوره جشنواره علمی تحقيقاتی سلمان فارسی كه به منظور قدردانی از تلاش‌‏های پژوهشی و تحقيقاتی در حوزه دفاعی كشور برگزار شده بود، خطاب به پژوهشگران گفت: ما از شما محققين و دانشمندان انتظار داريم تا در بخش پدافند هوايی بيشتر تحقيق و دستاورد داشته باشيد زيرا در اين بخش ضعيف هستيم. ما بايد فضا را برای ورود هواپيماهای دشمن ناامن كنيم و با تجهيزاتمان آنها را مورد اصابت قرار دهيم.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما در اين بخش اعتبارات خوبی داريم و بايد فضايی را كه در آن هستيم و وضعيتی كه مورد نظر مقام معظم رهبری است، پر كنيم تا انتظارات ايشان برطرف شود.
رحيم صفوی در مورد كنترل مرزها نيز گفت: ديگر منطقی نيست كه در مرزها ديوار گوشتی بگذاريم. مرزها بايد با تجهيزات الكترونيكی و مهندسی كنترل شود چطور بعد از ٢٨ سال نمی‌‏توانيم مرزها را كنترل كنيم؟ اگر دولت بر مرزها كنترل نداشته باشد، اقتصادش فلج می‌‏شود. ما هم‌‏اكنون شش ميليارد دلار قاچاق كالا و چند ميليون ليتر قاچاق گازوئيل و بنزين از مرزها داريم. با اين وضعيت نمی‌‏توان مرزها را اداره كرد.