ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 14.02.2007, 16:26
انفجار تروريستی در زاهدان

انفجار اتوبوس حامل كاركنان سپاه در زاهدان ٤٤ كشته و زخمی بر جای گذاشت

ايلنا: ساعت ٣٧/٦ صبح امروز، چهارشنبه بر اثر انفجار بمب كارگذاشته شده در پيكانی در نزديكی اتوبوس متعلق به كاركنان نيروی زمينی سپاه زاهدان ١١ نفر شهيد و ٣٣ تن مجروح شدند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا", استانداری سيستان و بلوچستان اعلام كرد: ساعت ٣٧/٦ صبح امروز در بلوار ثارالله زاهدان خودروی بمب‌‏گذاری‌‏شده در كنار سرويس عمومی كاركنان سپاه پاسداران منفجر شد و بر اثر اين انفجار تعدادی از كاركنان سپاه مجروح و به بيمارستان زاهدان منتقل شدند كه البته حال برخی از آنان وخيم اعلام شده است.
سايت پليس هم گزارش داد كه يكی از عوامل بمب‌‏گذار به همراه دو قبضه نارنجك دستگير شده است. ماموران يگان ويژه پاسداران استان سيستان و بلوچستان موفق شدند يكی از عوامل بمب‌‏گذار را به همراه دو قبضه نارنجك دستی و يك دستگاه گوشی تلفن همراه دستگير كنند.


بازداشت چهار نفر از عوامل بمب‌‏گذاری زاهدان
مديركل سياسی استانداری سيستان و بلوچستان گفت: چهار نفر از عوامل بمب‌‏گذاری زاهدان دستگير شده‌‏اند كه اعترافات آنها امشب از سيمای استان پخش می‌‏شود.
سلطانعلی مير در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با بيان اينكه چهار نفر از عوامل بمب‌‏گذاری صبح امروز زاهدان در نزديكی محل حادثه دستگير شده‌‏اند، گفت: طبق اعترافات اين عناصر كه امشب از صدا و سيمای استان پخش خواهد شد، آنها ٤٨ ساعت قبل از انفجار از مرز پاكستان وارد كشور شده و با حمايت محافل استكباری و غربی‌‏ها اقدام به اين كار كرده‌‏اند.
وی تاكيد كرد: اينها نه شيعه هستند و نه سنی. اينها وابسته به استكبار هستند و از طرف آنها تجهيز و پشتيبانی می‌‏شوند.
مديركل سياسی استانداری سيستان و بلوچستان گفت: اين بمب ساعت ٦:٤٥ صبح امروز در مسير اتوبوس حامل جمعی از پرسنل سپاه كه عازم محل كار خود بودند، در بلوار ثارالله منطقه احمدآباد زاهدان منفجر شد.
مير افزود: اين بمب كه از راه دور كنترل می‌‏شد، در يك دستگاه خودروی پيكان جاسازی شده بود كه در يكی از پيچ‌‏ها كه سرعت اتوبوس كند شد، بمب‌‏گذاران بمب را منفجر كردند كه در نتيجه اين انفجار از ٣٧ نفر سرنشين اتوبوس، ١١ نفر شهيد و بقيه مجروح شدند.
وی خاطرنشان كرد: با كمك مردم و نيروهای نظامی چهار نفر از اين عناصر اصلی دستگير شدند.
مير افزود: در حال حاضر در استان به مدت ٢٤ ساعت عزای عمومی اعلام شده و زمان مراسم تشيع جنازه شهدا به زودی اعلام خواهد شد.